Mikołaj Wild o Centralnym Porcie Komunikacyjnym: Łódź i Warszawa mogą stworzyć duopolis

Ostatnia aktualizacja: 27.04.2018 09:29
- Oba te miasta mają wspólnie 5 milionów mieszkańców, połączenie ich w jeden organizm miejski - w duopolis, daje możliwość powstania aglomeracji, która posiada już skalę globalną – powiedział w "Sygnałach dnia" Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Audio
  • Łódź i Warszawa stworzą duopolis? O szczegółach opowiada Mikołaj Wild (Sygnały dnia/Jedynka)
Audio
  • Łódź i Warszawa stworzą duopolis? O szczegółach opowiada Mikołaj Wild (Sygnały dnia/Jedynka)

Na początku listopada 2017 rząd przyjął uchwałę ws. "Koncepcji przygotowania i realizacji inwestycji Port Solidarność – Centralny Port Komunikacyjny dla Rzeczypospolitej Polskiej". Nowe lotnisko ma powstać między Łodzią a Warszawą i ma być jednym z największych przesiadkowych portów lotniczych w Europie. Po pierwszym etapie budowy port ma obsługiwać do 45 mln pasażerów rocznie, a docelowo nawet ok. 100 mln. Ma on powstać na ok. 3000 ha gruntów.

Mikołaj Wild wyjaśniał w radiowej Jedynce, że rozwój szczególnie intensywnie następuje w miastach, więc stworzenie Centralnego Portu Komunikacyjnego pomiędzy Warszawą i Łodzią "to bardzo istotny impuls gospodarczy nie tylko dla mieszkańców tych regionów, ale też dla całej Polski". - O tym, kiedy i w którym dokładnie miejscu port zostanie zlokalizowany, będziemy wiedzieli po zakończeniu badań środowiskowych, a one trwają półtora roku. Z dwóch lokalizacji określonych przez doradcę technicznego będziemy musieli wybrać tę lokalizację, która jest mniej obciążającą dla środowiska i mieszkańców – tłumaczył.

Szczegóły w dźwięku.

***

Tytuł audycji: Sygnały dnia

Prowadzi: Katarzyna Hejke

Gość: Mikołaj Wild (pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego)

Data emisji: 27.04.2018

Godzina emisji: 8.34

pp/abi

Zapis rozmowy

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

„Centralny Port Komunikacyjny bez kolei pasażerskiej i towarowej nie może istnieć”

Ostatnia aktualizacja: 17.11.2017 16:30
„Szybka kolej w Polsce – między innymi w kontekście dojazdu do Centralnego Portu Komunikacyjnego – może być ekonomiczna do prędkości 250 km/h. Pod tym kątem można modernizować ok. 1,5 tys. km linii i ewentualnie budować kolejne 1-1,5 tys. km” - mówili w piątek uczestnicy Kongresu 590. O budowie CPK i rozwoju transportu w Polsce mówili w audycji Rozmowa PR24 Rafał Milczarski (prezes PLL LOT) i Mirosław Antonowicz (członek zarządu PKP S.A.).
rozwiń zwiń