X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Koniec reklam żelków z witaminami skierowanych do dzieci

Ostatnia aktualizacja: 26.11.2019 11:30
Na polskim rynku obecnych jest około 15 tysięcy suplementów diety. Według statystyk, sięganie po tego typu specyfiki deklaruje ponad 70 procent naszych rodaków. Podają je także swoim dzieciom - często w formie tak lubianych przez najmłodszych żelków i lizaków, które reklamowane są m.in. bezpośrednio przed lub po programach dla dzieci. 
Audio
  • Zmiany dotyczące reklam suplementów diety (Sygnały dnia/Jedynka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/Dmitry Bodyaev

Rodzice, podając dziecku preparaty witaminowe robią to w dobrej wierze, ale lekarze zwracają uwagę, że badania naukowe wykazują jednoznacznie, iż podawanie dzieciom dodatkowych witamin oraz związków mineralnych jest zbędne a często może wręcz szkodzić. 

Czytaj więcej
tabletka663lekarstwo.jpg
Suplementy diety. Chwyt marketingowy czy lepsze zdrowie?

Dodatkowo, spora część rynku suplementów od lat bazuje na mylnych skojarzeniach Polaków i podszywa się pod produkty lecznicze, z którymi w rzeczywistości nie mają nic wspólnego.

- Suplementy diety są jednym z najczęściej reklamowanych produktów w mediach, dlatego istotne jest aby te reklamy były przekazywane w sposób rzetelny, prawidłowy, zgodny ze stanem faktycznym - mówi w radiowej Jedynce zastępca dyrektora Departamentu Żywności i Żywienia w Głównym Inspektoracie Sanitarnym Przemysław Rzodkiewicz. 

Suplement diety to nie lek!

By w prawdziwy sposób przedstawiały one wartość suplementów, telewizyjni nadawcy podpisali porozumienie w sprawie rozpowszechniania reklam suplementów diety. Głównym założeniem dokumentu jest rozdzielenie dwóch segmentów produktów: leków i suplementów diety, często mylonych przez konsumentów.

Od 1 stycznia przyszłego roku reklamodawcy nie będą mogli między innymi kierować spotów na temat suplementów diety do dzieci i powoływać się na wyniki badań bez wyraźnie wskazanego źródła. W reklamach nie pojawią się też osoby, które mogłyby być uznane za przedstawicieli zawodów medycznych.

Ponadto reklamy muszą być oznaczone informacją graficzną z tekstem: "Suplement diety. Zawiera składniki, które wspomagają funkcje organizmu poprzez uzupełnienie normalnej diety. Nie ma właściwości leczniczych" i nie mogą być emitowane bezpośrednio przy programach dla dzieci.

Czytaj więcej
talerz leki jedzenie tabletki 1200.jpg
Przyjęto kodeks ws. telewizyjnych reklam suplementów diety

Polska druga po Wielkiej Brytanii

Podpisana samoregulacja jest owocem prac "okrągłego stołu" zorganizowanego przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Przystępując do porozumienia, branża producentów suplementów zobowiązuje się do stosowania wypracowanych zasad, a nadawcy telewizyjni do emitowania tylko tych reklam, którym będzie towarzyszyć stosowne oświadczenie, że dana reklama spełnia wymogi.

Porozumienie podpisane przez 16 sygnatariuszy zacznie obowiązywać od 1 grudnia. W wydarzeniu wzięli także udział przedstawiciele Ministerstwa Zdrowia, członkowie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz przedstawiciele branży suplementów diety. Polska jest drugim krajem w Unii Europejskiej - po Wielkiej Brytanii - która posiada taką samoregulację.

* * *

Audycja: "Sygnały dnia"

Prowadzi: Daniel Wydrych i Piotr Gociek

Materiał: Patryk Michalski 

Data emisji: 26.11.2019

Godzina: 6.44

IAR/PAP/kh

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Suplementy diety. Kiedy je stosować?

Ostatnia aktualizacja: 16.07.2019 23:55
Suplementy diety są jednym z najbardziej kontrowersyjnych tematów w zagadnieniach dotyczących odżywiania. Dla jednych to element codziennej diety, a dla innych zło, które lepiej omijać szerokim łukiem. Jak jest naprawdę? Po co są suplementy, czy są bezpieczne, kiedy po nie sięgać? 
rozwiń zwiń