X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Andrzej Siezieniewski (prezes PR): media publiczne to ważna część systemu demokratycznego

Ostatnia aktualizacja: 23.06.2012 07:00
Właściwe ustawodawstwo, odpowiednie finansowanie, profesjonalne zarządzanie gwarantujące niezależność redakcyjną - oto najważniejsze potrzeby mediów publicznych według deklaracji Europejskiej Unii Nadawców, popartej w Strasbourgu przez prezesa PR.
Audio
  • Andrzej Siezieniewski, prezes Polskiego Radia o deklaracji Europejskiej Unii Nadawców
  • Jean-Paul Philippot, prezydent EBU o przyjętej deklaracji
  • Relacja z 68. sesji Zgromadzenia Ogólnego Europejskiej Unii Nadawców
Prezydent EBU Jean-Paul Philippot oraz prezes Polskiego Radia Andrzej Siezieniewski
Prezydent EBU Jean-Paul Philippot oraz prezes Polskiego Radia Andrzej Siezieniewski

"Inspirowanie społeczeństwa - deklaracja kluczowych wartości mediów publicznych" - ten dokument zaprezentowano podczas 68. sesji Zgromadzenia Ogólnego Europejskiej Unii Nadawców. Jego celem jest poszukiwanie wspólnych wartości łączących media publiczne w Europie. - Rozpoczynając pracę nad deklaracją, Zarząd odczuwał wyraźną potrzebę podkreślenia znaczenia naszej pracy, naszych celów i ambicji, jako mediów sektora publicznego, szczególnie w odniesieniu do świata zewnętrznego - stwierdza Jean-Paul Philippot, prezydent EBU.

Przyjęta deklaracja stanowi m.in.: "Media publiczne są związane z kluczową europejską tradycją jednoczesnego służenia potrzebom demokratycznym, kulturowym i społecznym każdego społeczeństwa w Europie. Jesteśmy zaangażowani w sprawy publiczne w perspektywie całościowej; z naszych usług można korzystać nieodpłatnie w określonych punktach w przestrzeni i czasie, które są zgodne z zapotrzebowaniem użytkowników. Chcemy odgrywać istotną i definiującą rolę w procesie gwarantowania wolności wypowiedzi oraz dzielenia się różnorodnymi, pluralistycznymi poglądami." 

Treść deklaracji EBU

- To bardzo ważny dokument - podkreśla Andrzej Siezieniewski, prezes Polskiego Radia. - Europejska Unia Nadawców, która zrzesza ponad pięćdziesiąt krajów europejskich i pozaeuropejskich, postanowiła przypomnieć, że media publiczne są ważną częścią systemu demokratycznego - dodaje.

Andrzej Siezieniewski wyjaśnia, że deklaracja jest odpowiedzią na dyskusję o sensie istnienia mediów publicznych oraz ich roli. - Unia Nadawców przypomniała te wszystkie atuty, zalety mediów publicznych, które wpływały na kształtowanie się społeczeństw w Europie i nadal są ważne dla utrzymywania systemu demokratycznego - tłumaczy.  Zdaniem prezesa PR to niezwykle ważne, zwłaszcza w sytuacji, w jakiej obecnie znajdują się media. - Technologia zmieniła się tak bardzo, że klasyczne nadawanie medialne jest już działaniem archaicznym. Dzisiaj musimy rozważać nadawanie na wszystkich możliwych platformach. To także domena działania mediów publicznych - podkreśla. W opinii Siezieniewskiego rządy krajów powinny być zobligowane do tego, żeby mediom publicznym zapewnić możliwość realizowania swoich zadań na wszystkich możliwych nowoczesnych platformach komunikacji ze słuchaczami.

>>>Przeczytaj całą rozmowę

Deklaracja Europejskiej Unii Nadawców została przetłumaczona już na język polski. - Będziemy chcieli rozesłać ją do całej naszej klasy politycznej przypominając, że te media są i że upomina się o nie Europejska Unia Nadawców - informuje prezes Polskiego Radia.

Europejska
Europejska Unia Nadawców

Europejska Unia Nadawców skupia publiczne radia i telewizje w Europie. Powstała w 1950 roku, ma służyć wymianie programów między nadawcami publicznymi, realizacji wspólnych produkcji i wydarzeń kulturalnych. Dzięki EBU w całej Europie widzowie mogą oglądać choćby konkurs Eurowizj, a słuchacze Polskiego Radia słuchać koncertów realizowanych przez europejskiej publiczne stacje radiowe.

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Bez woli politycznej nie uzdrowimy mediów publicznych"

Ostatnia aktualizacja: 17.04.2012 10:06
Bez rezultatu i w ponurych nastrojach, rozeszli się uczestnicy zorganizowanej na Uniwersytecie Warszawskim, debaty o finansowaniu mediów publicznych.
rozwiń zwiń