X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Źle uczymy historii

Ostatnia aktualizacja: 11.11.2010 17:30
Zainteresowanie młodych Polaków historią jest coraz mniejsze. Bo uczymy nie tego, co młodzież interesuje.
Audio

- Zainteresowanie naszymi dziejami wśród młodzieży jest coraz mniejsze. Bo nauka historii - różnych przyczyn - nie odnosi się do zupełnie podstawowych problemów, które interesują młodego człowieka - mówi profesor Henryk Samsonowicz. Jego zdaniem, można do nich nawiązywać mówiąc o wszystkim, czy to jest historia olimpiad, czy XVII-wieczne kościoły.

Rafał Sendyk, nauczyciel historii w stołecznym Gimnazjum nr 1 zgodził się z tezą, że zainteresowanie historią wśród młodych Polaków zmniejsza się. I podkreśla, że nauczanie historii nie powinno ograniczać się do lekcji w szkole. Trzeba je wzbogacić o wyjścia do muzeum czy do teatru.

Według pedagoga, bolączką polskiej szkoły jest realizacja podstawy programowej. - Nauczyciel musi zrealizować program i często nie już czasu na pogłębianie tematu - wyjaśnia Zuzannie Dąbrowskiej. Dlatego pewne treści nauczyciele przerzucają na lekcje wychowawcze lub wiedzy o społeczeństwie, gdzie można poruszać problemy najnowszych dziejów.

Prof. Samsonowicz uważa, że warto burzyć polskie mity, które - jak przyznaje w "Popołudniu z Jedynką" - od wieków pomagały Polakom utrzymać tożsamość narodową. Choćby takie jak Powstanie Warszawskie. A historia jest potrzebna, żeby pokazywać skutki pewnych działań w przeszłości.

- Młodzi Polacy z historii powinni się nauczyć, żeby nie powielać pewnych błędów - mówi Rafał Sendyk. Tylko często nie chcą - zauważa pedagog.

(ag)

Aby wysłuchać całej rozmowy kliknij w "Jak uczyć historii" w Boksie "Posłuchaj" w kolumnie po prawej stronie.
"Popołudnia z Jedynką" można słuchać od poniedziałku do piątku od godz. 15:00.

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

„Niemcy i Polacy. Tysiąc lat sąsiedztwa w Europie”

Ostatnia aktualizacja: 24.05.2010 22:05
Co w przeszłości łączyło nasze dwa narody? Co Niemcy zawdzięczają Polakom, co my im zawdzięczamy?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pisanie historii na nowo

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2009 21:00
Pamięć o wojnie Polaków i Niemców. Czy prawdą jest, że Niemcy chcą "pisać historię na nowo"? Czy prawdą jest, że Polacy "wciąż trzymają się roli ofiar"? A może obie te nieżyczliwe opinie są po prostu błędne? Do usłyszenia po 21.00
rozwiń zwiń

Czytaj także

Historia w 3D - jak uczyć, żeby nauczyć

Ostatnia aktualizacja: 28.07.2010 17:00
Multimedialne podejście do historii sposobem na zainteresowanie młodzieży.
rozwiń zwiń