X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Finanse domowe odc. 6 - zakupy przez internet

Ostatnia aktualizacja: 27.11.2009 15:11
We współczesnym świecie, wcale nie musimy wychodzić z domu żeby coś kupić i dawne ironiczne pytanie: sklep do pana czy pan do sklepu zupełnie się zdezaktualizowało. Dzisiaj sklep co raz częściej przychodzi do pana czy pani za pośrednictwem internetu, telewizji cyfrowej, telefonu, faksu, poprzez katalogi firm wysyłkowych albo wręcz fizycznie w postaci: akwizytora z sieci sprzedaży bezpośredniej.
Audio

Pomimo wygody oglądania towarów na miejscu, ta forma może być jednak ryzykownym sposobem robienia zakupów, ponieważ nie mamy możliwości porównania oferowanych produktów oraz ich cen z innymi dostępnymi na rynku. Decydując się na taki zakup i podpisując umowę z akwizytorem zachowajmy więc czujność - radzi Tomasz Odziemczyk ze Stowarzyszenia Konsumentów Polskich. - Nie podpisujmy niczego póki nie przeczytamy i nie zrozumiemy wszystkich elementów oferty przedstawianej nam przez sprzedawcę. W szczególności dotyczy to zakupów od akwizytora dokonywanych podczas prezentacji poza lokalem przedsiębiorstwa.

Na szczęście, jeśli po dokonaniu zakupu u akwizytora albo w firmie wysyłkowej, po obejrzeniu przysłanego nam towaru z bliska, rozmyślimy się, to w przeciwieństwie do zakupów w tradycyjnych sklepach, gdzie nasze przepisy wykluczają zwrot towarów bez wad, podczas sprzedaży na odległość taką możliwość mamy - zapewnia Piotr Decek z Infolinii Konsumenckiej Stowarzyszenia Konsumentów Polskich. - Ustawodawca zapewnił nam możliwość oddania takich rzeczy bez podania żadnej przyczyny w dwóch szczególnych przypadkach - kiedy konsumenci nabywają dany towar w wyniku umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa np. na wszelkiego rodzaju pokazach, prezentacjach, bądź też kiedy taką umowę zawieramy na odległość np. jeżeli kupujemy dla siebie coś czysto prywatnie w celach nie związanych z działalnością gospodarczą , w sklepie internetowym.

Przepisy te gwarantują konsumentowi prawo do

10-dniowego okresu, w którym może on, bez podania przyczyny, odstąpić od umowy o zakup dóbr lub usług o wartości powyżej 10 euro, nabytych w ramach umowy zawieranej poza lokalem przedsiębiorstwa. A że coraz częściej robimy też zakupy w sklepach internetowych lub na aukcjach to przed podjęciem takiej decyzji należy dokładnie sprawdzić od kogo kupujemy towar - zauważa Aneta Styrnik z UOKiK: - Powinniśmy sprawdzić czy dane o tym przedsiębiorcy są na stronie internetowej , czy jest numer telefonu, e-mail, adres, czy jeżeli kontaktowaliśmy się z nim to rzeczywiście otrzymaliśmy informację zwrotną tzn. czy udało nam się z nim skontaktować. To ważne jeżeli będziemy chcieli dany produkt zareklamować czy też go zwrócić.

Szczególną ostrożność musimy zachować dokonując płatności za zakupy w internecie, jeśli np. decydujemy się na użycie karty kredytowej Pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczenstwa, ktore wymienia Remigiusz Kaszubski ze Związku Banków Polskich. - Nie róbmy płatności na stronie internetowej tego konkretnego sklepu. Każdy dobry sklep internetowy ma podpisane umowy z agentem rozliczeniowym i poprzez kliknięcie "zapłać" automatycznie dokonuje rozliczenia. Pojawia nam się strona https - "s" - od angielskiego "security" - bezpieczeństwo i tam proszeni jesteśmy o podanie danych z naszej karty. Zanim zdecydujemy się na ich wprowadzenie powinniśmy zobaczyć czy ta strona transakcyjna ma w jednym z rogów kłódkę - ta kłódka powinna być zamknięta.

Ale płacąc za zakupy miejmy oczy otwarte.

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Kiedy możemy zwrócić do sklepu nietrafiony prezent

Ostatnia aktualizacja: 22.12.2009 08:40
Jeżeli kupiliśmy coś w sklepie internetowym, a potem doszliśmy do wniosku, że jest to nam niepotrzebne, to zgodnie z prawem możemy wycofać się z zakupu w ciągu 10 dni
rozwiń zwiń

Czytaj także

Bezpieczne pieniądze w sieci - Transakcje kartami płatniczymi

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2010 16:29
Używanie kart płatniczych w Internecie daje nam dodatkowe korzyści, o których wielu z nas nawet nie wie ...
rozwiń zwiń

Czytaj także

Skąd obniżki cen na sklepowych półkach?

Ostatnia aktualizacja: 30.03.2010 07:40
Mocny złoty i opróżnianie hurtowni cieszą klientów. I tak ma być do czerwca.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Taniej w grupie

Ostatnia aktualizacja: 27.04.2010 08:40
W polskim internecie wystartowały serwisy oferujące zakupy grupowe. Za wizytę w restauracji, czy u fryzjera można zapłacić o połowę mniej.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zakupy on-line, jak w sklepie

Ostatnia aktualizacja: 13.05.2010 15:30
Po 1 czerwca radykalnie zmienią się warunki handlu internetowego. Zdarzało się, że producenci dyskryminowali e-handel. Teraz wszystkich sprzedawców bedą musieli traktować tak samo.
rozwiń zwiń