X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Warszawskie Combo Taneczne - maksimum tradycji, zero reggae czy hip hopu

Ostatnia aktualizacja: 22.08.2014 08:30
- Nie przerabiamy przedwojennych szlagierów. Staramy się brzmieć po warszawsku. Bo jest coś takiego jak "warszawski sound", czyli bandżola, klarnet, harmonia, gitara czy piła. To nasz główny cel, żeby grać według prawideł sztuki - mówił w Jedynce Jan Młynarski, współzałożyciel zespołu Warszawskie Combo Taneczne.
Audio
  • Jan Młynarski o debiutanckiej płycie Warszawskiego Combo Tanecznego (Muzyczna Jedynka)
Jan Młynarski opowiada o muzyce Warszawskiego Combo Tanecznego
Jan Młynarski opowiada o muzyce Warszawskiego Combo TanecznegoFoto: Wojciech Kusiński/PR

Repertuar Warszawskiego Combo Tanecznego stanowią piosenki, które przed II wojną światową bawiły i wzruszały publiczność na rewiach, dansingach, a także na stołecznych ulicach i podwórkach. - Kontynuujemy tradycję kapel przedwojennych, ale także powojennych, takich jak Orkiestra z Chmielnej czy Kapela Czerniakowska. Ja na tych piosenkach się wychowywałem. Znam ich naprawdę sporo - tłumaczył gość "Muzycznej Jedynki".

Wywiady i muzyka na kanale Polskiego Radia na YouTube >>>

Dlatego, gdy zespół zdecydował się nagrać płytę najtrudniejsza była selekcja utworów, które na nią trafią. - Poszedłem według najbardziej naturalnego klucza i wybrałem te piosenki, które przyszły mi do głowy w pierwszej kolejności. Chciałem dodać też taki akcent okupacyjno walczący - zdradził Jan Młynarski.

W ten zamiar dobrze wpisuje się utwór "Serce w plecaku" - jedna z sierpniowych Piosenek dnia Jedynki i zapowiedź debiutanckiej płyty Warszawskiego Combo Tanecznego, zatytułowanej "Przyznaj się". Jej premierę zaplanowano na 16 września.

Serwis specjalny POWSTANIE WARSZAWSKIE >>>

Głosuj na Jedynkowy Przebój Wakacji >>>

Rozmawiał Paweł Sztompke.

pg, ac

Komentarze1
aby dodać komentarz
szeleszczyciel2014-08-22 13:04 Zgłoś
Wstyd na to niby polskie radio! Krzewicie jakąś taką murzyńskość zza oceanu i psujecie polski język! Ja ciągle nie płacę tak zwanego "abonamentu".

Czytaj także

Powstańcze piosenki. Jan Ołdakowski: one były nośnikiem legendy

Ostatnia aktualizacja: 01.08.2014 21:24
Dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego mówił w Jedynce, że utwory, które powstawały podczas powstania odgrywały bardzo ważną rolę.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ewa Śnieżanka nie lubiła nagrywać płyt

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2014 18:58
Ewa Śnieżanka nagrała mało płyt, bo przyznaje, że nigdy nie lubiła i do dziś nie lubi nagrywać. Dla niej jest to sztuczne, bo do dobrego śpiewania potrzebny jest kontakt z publicznością.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Sławomir Zygmunt śpiewa Baczyńskiego. "Nie bałem się porównań z Demarczyk"

Ostatnia aktualizacja: 12.08.2014 20:09
- Jako 17-latek napisałem muzykę do trzech wierszy Baczyńskiego i wystąpiłem na Mokotowskiej Jesieni Muzycznej. Prof. Aleksander Bardini i Czesław Niemen, chwalili mnie, że poszedłem w opozycji do wykonania Ewy Demarczyk - mówił w Jedynce Sławomir Zygmunt.
rozwiń zwiń