X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Kayah "Nie ma mnie już i cóż"

Ostatnia aktualizacja: 25.11.2013 17:15
Piosenki będzie można posłuchać na antenie Jedynki we wtorek 26 listopada w "Sygnałach dnia" ok. godz. 8.05, w "Czterech porach roku" ok. godz. 11.10, w "Muzycznej Jedynce" ok. godz. 14.10 i w "Popołudniu z Jedynką" o 17.05.
Fragment okładki płyty Kayah Transoriental Orchestra
Fragment okładki płyty Kayah "Transoriental Orchestra"Foto: mat. promocyjne

Kayah zaprasza w egzotyczną podróż! Transoriental Orchestra to niezwykły projekt.
Wszystko zaczęło się od wielkiej muzycznej miłości Kayah do muzyki world. Artystka od dawna planowała nagranie albumu właśnie w tej stylistyce. Impulsem do rozpoczęcia pracy nad materiałem okazało się zaproszenie Kayah do występu na festiwalu Warszawa Singera. Specjalnie na potrzeby tego jednego koncertu powstał niezwykły projekt - Transoriental Orchestra.
Kayah do współpracy zaprosiła Atanasa Valkov, kompozytora filmowego i producenta muzycznego. Wspólnie wybrali do projektu wybitnych instrumentalistów oraz solistów pochodzenia polskiego, ukraińskiego i irańskiego, co dodatkowo poszerza muzyczny dialog i nadaje charakter autentycznej wielokulturowości projektu.
W instrumentarium zespołu znalazły się niespotykane instrumenty, takie jak: cymbały, santur, oud, saz, lutnie, flety, piszczałki i wiele innych. Repertuar Transoriental Orchestra to ogromne wyzwanie. Na płycie znalazły się pieśni żydowskie z różnych regionów Europy i Bliskiego Wschodu.

Ta różnorodność geograficzna ma oczywiście odzwierciedlenie w muzyce, w której słychać brzmienia bałkańskie, perskie, słowiańskie, afrykańskie no i oczywiście żydowskie. To także różne języki, z jakimi musiała zmierzyć się Kayah - śpiewa po hebrajsku, w jidysz, ladino i arabsku.

Oto mała próbka:

Oddajmy głos samej artystce: "Rok temu niezmiernie ucieszyła mnie propozycja zagrania na festiwalu Warszawa Singera. Był to początek, jak się okazało wspaniałej przygody. Przygody, która ma swoją kontynuację w postaci płyty - „Transoriental Orchestra. Album ten jest moim powrotem do muzyki etnicznej i nurtu World Music, w którym to zawsze czułam się świetnie, a dzięki współpracy z Goranem Bregovicem, Cesarią Evorą czy też Verą Bilą osiągnęłam sukcesy. Tym razem nie zapuszczam się w bałkańskie, afrykańskie czy cygańskie rejony, ale korzystam ze wspaniałej spuścizny Żydów z całego świata. Poprzez wybór piosenek chciałam pokazać ich wędrówkę a także wpływ jaki obce kultury wywarły na ich twórczość. Na albumie znalazły się pieśni Żydów sefardyjskich czy naszych rodzimych Aszkenazyjczyków. Stąd mnogość języków pojawiająca się na płycie, śpiewam bowiem w ladino, po arabsku, macedońsku, hebrajsku, w Jidysz i po polsku. Los jak zwykle pozwolił mi otoczyć się grupą fantastycznych muzyków, pasjonatów egzotycznych instrumentów, zapaleńców pochodzących z różnych stron świata. Tak więc, w naszym orkiestrowym międzynarodowym składzie są ludzie z Persji, Ukrainy czy Bułgarii. Nad całością czuwa Atanas Valkov, znany producent muzyki filmowej. Nasz koncert na Warszawie Singera spotkał się z fantastycznym odbiorem pozostając dla nas wspaniałym wspomnieniem i inspiracją. Płyta, która powstała jest spełnieniem moich marzeń, już nie mogę się doczekać koncertów ją promujących! Okazało się ,że pomysł muzycznego przekroju Żydowskiej wędrówki jest bardzo nowatorski i łączy wiele narodów, a także grup etnicznych. Polecam tę płytę wszystkim tym, którzy pokochali mnie za Bregovica, a także tym którzy uwielbiają podróżować, przynajmniej muzycznie, bo dzięki naszym dźwiękom, będą mogli to czynić nie wysiadając z fotela i nie zdejmując kapci."

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Kayah: w Opolu przygarnęła mnie Edyta Bartosiewicz

Ostatnia aktualizacja: 27.05.2013 19:30
Kayah wspomina, że podczas pierwszego festiwalu w Opolu, na którym występowała nie miała gdzie spać. Edyta Bartosiewicz oddała jej kawałek podłogi w jej pokoju hotelowym.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Brylewski i Rozwadowski: warto przypomnieć ideę Festiwalu Róbrege

Ostatnia aktualizacja: 03.10.2013 16:25
- W tym festiwalu nie chodzi o rywalizację, a nawet o reggae, bo będą artyści reprezentujący różne gatunki. Hasłem, które nam przyświeca jest przyjaźń – mówił w Jedynce Robert Brylewski, jeden z pomysłodawców reaktywowanego Grand Festivalu Róbrege.
rozwiń zwiń