O korzyściach z jedzenia kiszonek

Ostatnia aktualizacja: 16.03.2018 12:09
- Nasza dieta w okresie przedwiośnia powinna bazować na warzywach korzennych, warzywach, które przezimowały i na kiszonkach - podkreśliła w radiowej Jedynce dietetyk Justyna Marszałkowska.
Audio
  • O korzyściach z jedzenia kiszonek (Cztery pory roku/Jedynka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Bondar Illia/shutterstock.com

Jak powiedziała gość audycji "Cztery pory roku", kapusta i ogórki kiszone mają dużo witamin, przede wszystkim witaminy C. - Bakterie kwasu mlekowego w trakcie fermentacji wytwarzają pewne ilości witaminy C. Gdy porównamy zawartość witaminy C w kapuście świeżej i kiszonej, to ta kiszona będzie miała jej więcej - wskazała Justyna Marszałkowska.

- Proces fermentacji zabija też pewne substancje antyodżywcze, np. askorbinazę. To jest enzym, który zabija witaminę C w innych warzywach. Pewnie wiele osób wie, że nie można łączyć świeżego ogórka z pomidorem ponieważ ogórek zabije witaminę C, która jest w pomidorze - ogórek kiszony nie zabije tej witaminy - wyjaśniła.

Jakie jeszcze zalety mają kiszonki? Jakie warzywa i owoce można kisić? Jak sprawdzić, kiedy ogórki dostępne w sklepie nadają się już do kiszenia? Dlaczego po kuracji antybiotykowej warto jeść kapustę kiszoną? Jaka jest różnica między kiszeniem, kwaszeniem i marynowaniem? Zapraszamy do wysłuchania całej audycji.

***

Tytuł audycji: Cztery pory roku

Prowadzi: Sława Bieńczycka

Gość: Justyna Marszałkowska (dietetyk)

Data emisji: 16.03.2018

Godzina emisji: 10.22

kk/abi

Czytaj także

Co i w jakim czasie jeść, aby lepiej się czuć?

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2018 13:55
Kończy się karnawał, a co za tym idzie powinniśmy zapomnieć o niektórych smakołykach i zacząć rozsądnie się odżywiać. Katarzyna Pruchnicka i Daria Ładocha mają kilka rad. 
rozwiń zwiń