X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Bezpieczeństwo finansowe. Które transakcje płatnicze będą potwierdzane kodem PIN?

Ostatnia aktualizacja: 05.09.2019 12:50
Już niebawem rewolucja w korzystaniu z kart płatniczych, a także z bankowości internetowej. 14 września 2019 roku wejdzie w życie dyrektywa PSD2 czyli rozporządzenie Komisji Europejskiej dotyczące między innymi silnego uwierzytelniania klienta. Celem dyrektywy jest ograniczenie liczby oszustw związanych z usługami bankowymi. 
Audio
  • Bezpieczeństwo finansowe. Które transakcje płatnicze będą potwierdzane kodem PIN? (Cztery pory roku/Jedynka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock, Jacob Lund

- Coraz więcej osób korzysta z kart płatniczych i bankowości internetowej. Chodzi o to, żeby zabezpieczyć klientów przed potencjalnymi oszustwami - powiedział w "Czterech porach roku" dyrektor Wojciech Pankowski ze Związku Banków Polskich. 

Do tej pory można było wykonywać niektóre transakcje płatnicze bez używania kodu PIN. - Teraz zostaną wprowadzone dodatkowe liczniki, które co jakiś czas będą wymuszały użycie PINu. W praktyce, przy transakcji poniżej 50 zł nastąpi sytuacja, gdzie trzeba będzie taki kod podać - zaznaczył gość audycji. 

- Nowe uregulowania mówią, że nie wystarczy tylko dowód osobisty jako jeden element uwierzytelnienia. Potrzebne będą dwa różne elementy, które nie powinny być od siebie zależne - podkreślił Wojciech Pankowski. 

Jakie są jeszcze dodatkowe metody uwierzytelnienia? Czy zmiany będą obowiązywać na terenie całej Unii Europejskiej? 

Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy. 

***

Tytuł audycji: Cztery pory roku 

Prowadzi: Roman Czejarek 

Gość: Wojciech Pankowski (Związek Banków Polskich) 

Data emisji: 5.09.2019

Godzina emisji: 11.34

ans 

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Przelewy kartą, telefonem. Jak bezpiecznie wykonywać transakcje płatnicze?

Ostatnia aktualizacja: 15.04.2019 20:51
Społeczeństwo przyzwyczaiło się do wirtualnych portfelów. Płatność kartą zbliżeniową czy telefonem to codzienność. Jest to komfortowe, ale jak zachować bezpieczeństwo wykonując przelewy za pomocą urządzeń elektronicznych?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Włamanie na konto bankowe. Jak odzyskać pieniądze?

Ostatnia aktualizacja: 10.07.2019 15:23
- Bank teoretycznie w terminie jednego dnia roboczego od momentu zgłoszenia, powinien zwrócić kwotę niewykonywanej przez nas transakcji. Banki jednak znajdują argumenty, żeby nie zwracać tej kwoty - mówi Izabela Dąbrowska-Antoniak z Biura Rzecznika Finansowego. W jaki sposób klienci banków powinni egzekwować swoje prawa?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Od września spore zmiany w płatnościach kartą i telefonem. Zobacz jakie

Ostatnia aktualizacja: 30.07.2019 17:43
14 września wejdą w życie nowe przepisy dotyczące korzystania z usług płatniczych drogą elektroniczną, kartą, telefonem czy w internecie, które mają sprawić, że ma być bezpieczniej - na przykład częściej niż do tej pory trzeba będzie podawać kod PIN.
rozwiń zwiń