Jak zwracać żywność kupioną online?

Ostatnia aktualizacja: 24.03.2021 12:41
Pandemia spowodowała, że skokowo wzrosła sprzedaż produktów za pośrednictwem internetu. To bardzo wygodna i bezpieczna forma robienia zakupów. Wśród wielu rzeczy kupowana jest również żywność. Co zrobić, jeśli przysłany produkt jest nieświeży?
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/Gargonia

parówki shutterstock 1200x660.jpg
Parówki cielęce bez cielęciny? To możliwe

W przypadku żywności obowiązują te same przepisy co przy sprzedaży towarów przemysłowych. - Każdy konsument ma 14 dni na odstąpienie od transakcji zawartej na odległość - przypomina Tomasz Chróstny, prezes UOKiK. Ale radzi, aby nie czekać tak długo.


Posłuchaj
07:00 Jedynka-24-03-2021-cztery-pory-roku-zakupy-przez-internet.mp3 Prezes UOKiK o zwrotach zakupów dokonanych przez internet, w tym żywności (Cztery pory roku/Jedynka)

 


e-handel free 1200 pix.jpg
E-handel: rosną zakupy żywności przez internet: coraz więcej produktów świeżych i ciężkich

Prezes wyjaśnia, że na wypełnienie formularza o odstąpieniu mamy 14 dni i kolejnych 14 na wysłanie towaru. - Ale im szybciej to zrobimy, tym większa szansa, że sprzedawca zwróci pieniądze. Poza tym niektóre towary żywnościowe nie mają tak długiego okresu przydatności. Czasami reklamacja może nie zostać uwzględniona. - To są wyroby robione specjalnie na życzenie, na przykład tort z okazjonalnym napisem - mówi. Podobnie jest z produktami o krótkim okresie przydatności np. krojoną szynką lub serkiem, czy owocami.

Producenci albo sprzedawcy mają obowiązek podać skład produktu, ewentualnie zawartość alergenów, kupujący zaś mają prawo do bycia poinformowanym. - Warto zapoznać się z tymi informacjami, tak jak powinno się to robić w sklepie stacjonarnym - podkreśla Tomasz Chróstny. Jego zdaniem przydatna może być też opinia innych internautów o sklepie, bo wówczas można przekonać się, czy sprzedawca jest rzetelny i czy przykłada staranność do obsługi.

Czytaj także:

***

Tytuł audycji: "Cztery pory roku"

Prowadziła: Sława Bieńczycka

Gość: Tomasz Chróstny (prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów)

Data emisji: 24.03.2021 r. 

Godzina emisji: 9.37

ag


Czytaj także

Uważaj na pośredników w sklepach internetowych, możesz zapłacić cło. UOKiK ostrzega

Ostatnia aktualizacja: 03.12.2020 14:45
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów apeluje, aby dokładnie sprawdzać informacje o sklepach internetowych, w których robimy przedświąteczne zakupy. Niektóre z nich korzystają z modelu tzw. dropshippingu, który polega na tym, że sprzedawca jest tylko pośrednikiem w transakcji, a towar sprowadzany jest bezpośrednio z hurtowni w innym kraju, na przykład w Chinach.
rozwiń zwiń

Czytaj także

UOKiK: Walentynki to także czas żniw dla oszustów

Ostatnia aktualizacja: 13.02.2021 11:30
Zaproszenia na fałszywe portale randkowe w celu wyłudzenia danych, pozorne promocje czy podróbki znanych firm to niektóre pułapki, na które mogą się natknąć klienci w związku z Walentynkami, obchodzonymi 14 lutego - przestrzega UOKiK i radzi, na co uważać podczas zakupów.
rozwiń zwiń