X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

O wyższości oleju nad olejem

Ostatnia aktualizacja: 27.02.2012 11:00
- Na oleju smażymy tylko jeden raz, resztki z patelni wyrzucamy, bo są szkodliwe dla zdrowia - mówi Justyna Marszałkowska, dietetyczka.
Audio
O wyższości oleju nad olejem
Foto: olejlniany.pl

Justyna Marszałkowska, dietetyczka, podkreśla, że olej rzepakowy jest zdrowszy od oliwy z oliwek, a jego cena jest znacznie niższa.

– Proporcje kwasów omega-3 do kwasów omega-6 są zdecydowanie lepsze w oleju rzepakowym – podkreśla gość radiowej Jedynki ("Cztery pory roku"). – Ten rodzaj oleju jest więc zdrowszy – dodaje.

Na polskim rynku można kupić wiele odmian olejów: lniany, sojowy, palmowy, kokosowy, rycynowy, słonecznikowy, rzepakowy, tungowy (drzewny) czy kukurydziany.

– Te oleje tak naprawdę różnią się tylko aromatem – wyjaśnia Marszałkowska. – W bardzo niewielkim stopniu różnią się składem – precyzuje.

Dietetyczka radzi, by do sałatek stosować olej z pestek winogron, olej słonecznikowy lub sojowy.

– Te oleje na etykietach zawieraja informacje o zawartości kwasów wielonienasyconych – podkreśla ekspert.

Oleje bogate w kwasy nasycone to te, na których możemy smażyć.

Rozmawiał Wiesław Molak.

(ah)

Zobacz więcej na temat: oliwa z oliwek sałatki
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Tradycyjna Wigilia nie tuczy

Ostatnia aktualizacja: 21.12.2011 16:33
W naszej tradycji kuchnia wigilijna, świąteczna jest kuchnią postną. Jeżeli byśmy rzeczywiście przestrzegali tych przepisów wigilijnych, to mielibyśmy znacznie chudszą kolację wigilijną i znacznie łatwiej strawną - mówi dr Katarzyna Bukol-Krawczyk, dietetyk.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Kolor jedzenia ma znaczenie

Ostatnia aktualizacja: 10.01.2012 11:30
Warzywa i owoce można podzielić ze względu na kolorystykę. Czerwone wpływają na serce. Zielone - na układ oddechowy. Białe chronią przed infekcjami, a fioletowe wpływają na pracę wątroby. Żółte chronią wzrok.
rozwiń zwiń