X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Tajemnica dobrego zdrowia

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2012 15:32
Odpowiednia dieta zapobiega wielu chorobom, a jedzenie warzyw i owoców zapobiega powstawaniu raka.
Audio
Warzywa i owoce
Warzywa i owoceFoto: Glow Images/East News

- Poza tym,żze warzywa zawierają dużo witamin, soli mineralnych, czy błonnika, to jednocześnie zawierają dużo wody, a wiec mało kalorii - zachwala Małgorzata Krukowska, dietetyk. Dlatego jedząc warzywa nie utyjemy. A ponieważ tendencja w społeczeństwie jest taka, że w ogóle jemy za dużo, więc w tym momencie warzywa staja się dobrym wypełniaczem. - Dobrze warzywa dodawać do każdego posiłku, bo wtedy będziemy jedli mniej tych innych, bardziej tuczących potraw - radzi gość radiowej Jedynki.

Warzywa i owoce zawierają również antyoksydanty. - To są substancje, które walczą w organizmie człowieka z wolnymi rodnikami, a wolne rodniki to z kolei substancje, które przyspieszają starzenie się komórek i prowadzą do różnych niekorzystnych zmian - wyjaśnia dietetyk w "Czterech porach roku". Dobrze by było, gdyby dziennie każdy jadł pół kilograma warzyw i owoców.

Warzywa należą do potraw zasadotwórczych, wiec pomagają utrzymywać właściwą kwasotę w organizmie. Dostarczają magnezu i potasu, a są to składniki niezbędne dla organizmu.

Królem owoców w Polsce są niewątpliwie jabłka. Sperawdza się powiedzenie, że jedno jabłko dziennie uchroni cię od wizyty u lekarza. Ale dietetyk podkreśla, że warto jeść wszystkie warzywa i owoce, gdyż najważniejsza jest różnorodność.

Żeby warzywa nie traciły na wartości trzeba je przygotowywać raczej krótko i krótko gotować, wrzucając na wrzącą wodę. Bo warzywom szkodzi długi moczenie w wodzie.

Rozmawiał Wiesław Molak.

(ag)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Jemy i tyjemy

Ostatnia aktualizacja: 09.11.2010 20:00
Zupa, schabowy i ziemniaki - tak wygląda tradycyjny polski obiad. Na naszych talerzach króluje tłuszcz i kalorie.
rozwiń zwiń

Czytaj także

A może tak jabłuszko, marcheweczkę?

Ostatnia aktualizacja: 23.09.2011 10:58
Rodzice uczniów dolnośląskich szkół zastanawiają się, czy kampanie informacyjne, promujące u najmłodszych zdrowy tryb życia i zdrową żywność, mają w ogóle sens.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jesienna dieta cud. Jesz, jesz, jesz… i nie tyjesz!

Ostatnia aktualizacja: 04.11.2011 12:30
Wraz z nastaniem zimna nasze zapotrzebowanie energetyczne wzrasta. Jemy i niestety tyjemy. Sprawdź, jak się odżywiać, żeby żołądek był syty, a sylwetka - wyśmienita.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Kolor jedzenia ma znaczenie

Ostatnia aktualizacja: 10.01.2012 11:30
Warzywa i owoce można podzielić ze względu na kolorystykę. Czerwone wpływają na serce. Zielone - na układ oddechowy. Białe chronią przed infekcjami, a fioletowe wpływają na pracę wątroby. Żółte chronią wzrok.
rozwiń zwiń