X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Chcesz odszkodowania za nieudane wakacje? Oto nasze rady

Ostatnia aktualizacja: 25.09.2013 13:08
W folderze reklamowym wszystko wyglądało jak z bajki. Na miejscu turyści przeżyli zaś wakacje jak z koszmaru. Nie są to może sytuacje nagminne, ale zdarzają się. W "Czterech porach roku" ekspert udziela rad, jak w takich przypadkach postępować, bo turysta nie jest bez szans w starciu z biurem podróży.
Audio
  • Adwokat radzi, jak dochodzić odszkodowań za nieudany wyjazd na wakacje (Cztery pory roku/Jedynka)
Rodzina na plaży
Rodzina na plażyFoto: Glow Images/East News

Stając do starcia z biurem podróży musimy pamiętać, że mamy podpisaną umowę, w której jest zapisane, co obejmuje nasz wyjazd. Jednym z zapisów jest pobyt w hotelu. - Powinna nam się włączyć lampka ostrzegawcza, jeżeli biuro podróży nie oferuje nam umowy pisemnej - ostrzega Bartosz Bator, adwokat. Taka umowa - i tego należy bezwzględnie przestrzegać - powinna zawierać opis wszystkiego tego, co nam przysługuje, w tym wszystko, co jest związane z hotelem, czyli jaki standard, jaki rodzaj pokoju etc.
Może się zdarzyć, że po przyjeździe na miejsce rzeczywistość odbiega od tego, co było w umowie. Adwokat radzi w radiowej Jedynce, żeby nie czekać z reklamacją do powrotu do kraju. Każde biuro po przyjeździe musi nam powiedzieć, kto jest jego przedstawicielem, czyli tzw. rezydentem. To do niego trzeba się zgłosić w pierwszej kolejności, jeżeli standard hotelu lub inne rzeczy nam nie odpowiadają.
Zgłoszenie zastrzeżeń do rezydenta nie pozbawia nas prawa do dochodzenia odszkodowania po powrocie do kraju. - Mamy 30 dni na złożenie reklamacji - mówi adwokat. Przypomina, że biuro podróży albo przewoźnik ma kolejnych 30 dni od chwili otrzymania naszej reklamacji na odpowiedź. Brak odpowiedzi oznacza uznanie reklamacji i jest to zapis ustawowy.
Zanim podpiszemy umowę warto skorzystać z rad dostępnych choćby na stronach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Tam są również dostępne wzory pism reklamacyjnych. Jest także rządowa strona turystyka.gov.pl prowadzona przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, na której można sprawdzić wiarygodność biura podróży, zanim jeszcze do niego pójdziemy. - To świetny weryfikator jakości usług, podstawowy, ale jednak, szczególnie w mniejszych miejscowościach - radzi Bartosz Bator.
Jeżeli organizujemy sobie wakacje na własną rękę to musimy pamiętać, że od każdego partnera, takiego jak przewoźnicy czy hotele sami musimy egzekwować ustalenia. W Polsce jest Kodeks Cywilny, ale za granicą tak prosto może już nie być.
Bartosz Bator radzi też jak postępować, kiedy chcemy zrezygnować z wyjazdu, albo co robić, kiedy biuro podróży odwoła wycieczkę.
Rozmawiała Karolina Rożej.
W każdą środę w "Czterech porach roku" będziemy udzielali porad prawnych w różnych sprawach.
(ag)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Świnoujście: panga zamiast flądry

Ostatnia aktualizacja: 29.07.2010 16:10
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Biura podróży bankrutują przez rząd Donalda Tuska"

Ostatnia aktualizacja: 06.08.2012 16:30
Polscy organizatorzy turystyki uważają, że przyczyną ogłaszania upadłości przez kolejne firmy jest zła nowelizacja ustawy o usługach turystycznych.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Warto wiedzieć o swoich prawach w podróży

Ostatnia aktualizacja: 28.06.2013 17:34
Od 1 marca jednakowe prawa mają podróżni w Europie udający się na wakacje samolotem, pociągiem, autokarem lub statkiem.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Kiedy prawo w naszym kraju będzie skutecznie chroniło polskich turystów?

Ostatnia aktualizacja: 21.08.2013 08:51
Powstają już przepisy, chroniące przed skutkami bankructw biur podróży i konsekwencjami rezygnacji z wycieczek do krajów np. zagrożonych zamieszkami społecznymi.
rozwiń zwiń