Mimo, że każdy może sam wydrukować książkę to branża poligraficzna kwitnie

Ostatnia aktualizacja: 20.09.2018 17:58
Ponad 15 miliardów zł wyniosła wartość produkcji sprzedanej polskiego przemysłu poligraficznego w 2017 roku. W tym roku wynik ma być jeszcze lepszy.
Audio
  • O prężnie rozwijającej się w Polsce branży poligraficznej, którą cechuje duża kreatywność - Aleksandra Tycner rozmawiała na antenie radiowej Jedynki z zaproszonymi gośćmi.
Polski sektor poligraficzny pod względem przychodów na poziomie około 3,5 miliarda euro jest największym w Europie Środkowo-Wschodniej.
Polski sektor poligraficzny pod względem przychodów na poziomie około 3,5 miliarda euro jest największym w Europie Środkowo-Wschodniej.Foto: Pixabay

Polska poligrafia zatrudnia bezpośrednio ponad 50 tysięcy pracowników. Motorem rozwoju tej branży jest eksport. Prawie 60 procent firm sprzedaje swe produkty na rynki zagraniczne  - powiedział w radiowej Jedynce w rozmowie z Aleksandra Tycner Jacek Bajger z firmy doradczej KPMG, która przygotowała raport na temat tego rynku.

Wyzwania przed poligrafią

Poligrafia bez wątpienia odnosi sukcesy, ale przed nią także poważne wyzwania - ocenił Jacek Kuśmierczyk z Polskiego Towarzystwa Gutenberga. Chociaż dziś właściwie każdy może sobie wydrukować książkę, to poligrafia ma przed sobą przyszłość - dodał.

Kreatywność źródłem sukcesu

Do tego jeszcze dochodzi druk np. na betonie, druk trójwymiarowy czy inne bardzo specjalistyczne formy. Źródłem bowiem sukcesu rodzimej poligrafii jest kreatywność polskich przedsiębiorstw.

Polski sektor poligraficzny pod względem przychodów na poziomie około 3,5 miliarda euro pozostaje największym w Europie Środkowo-Wschodniej i plasuje się na siódmym miejscu w Unii Europejskiej. Jest to awans o jedną pozycję w porównaniu z poprzednią edycją badania.

Aleksandra Tycner, ak, NRG