X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Mindfulness - liczy się to, co dzieje się tu i teraz

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2015 15:18
Gdyby tak zamiast wybiegać myślami o krok do przodu być w momencie, który dzieje się dokładnie teraz? Pozwala na to mindfulness, czyli uważność.
Audio
  • Mindfulness, czyli uważność pozwala na wyciszenie w pędzącym życiu (Problem z głowy/Jedynka)
Treningi uważności pozwalają się wyciszyć
Treningi uważności pozwalają się wyciszyćFoto: Glowimages/Eastnews

Czy zdarza państwu w pracy, podczas pisania mejla myśleć o spotkaniu, które będzie za chwilę? A potem, podczas spotkania, myśleć o zakupach, które trzeba zrobić po pracy? W czasie zakupów myśleć o tym, co trzeba zrobić w domu, a w domy zasiadając z książką w fotelu lub przed telewizorem myśleć, co trzeba będzie zrobić następnego dnia? I tak w kółko.
Większość z nas działa w trybie autopilota bez pełnej świadomości tego, co robi, czy czego doświadcza. Nauce koncentrowania się na tym, co robi się w danej chwili służą treningi uważności, zwanej z angielska mindfulness. O tyle mało absorbujące, że niektóre ćwiczenia można wykonywać jadąc samochodem, jedząc czy myjąc zęby.
Co to jest uważność wyjaśnia Julia Wahl - psycholog, trenerka uważności, dyrektorka The Mind Institute. - W dużym skrócie jest to umiejętność zatrzymania się na tym, co wydarza się w tym właśnie momencie - mówi gość Jedynki. Precyzuje, że uważność polega na zauważeniu swego rozproszenia i powrocie do tego, co dzieje się w tym momencie, w danym miejscu i z daną osobą. A więc w ramach treningu uważności ludzie uczą się mieć wybór między myśleniem o przyszłości a tym, co dzieje się w tej chwili.

Ekpertka zwraca uwagę, że w uważności nie chodzi o to, aby odciąć się od życia i być mniej aktywnym. Jednocześnie podkreśla ona, że często codzienną aktywnością ludzie starają się zagłuszyć to, co jest dla nich trudne.
W audycji również relacja z treningu uważności. Warto poznać, jak takie zajęcia wyglądają.

***

Tytuł audycji: Problem z głowy

Prowadził: Nina Karczmarewicz

Goście: Julia Wahl - psycholog, trenerka uważności, dyrektorka The Mind Institute, Katarzyna Sroczyńska - redaktor naczelna magazynu "Coaching", praktykująca mindfulness

Data emisji: 2.01.2015

Godzina emisji: 21.10

(ag, pg)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Mindfulness - bo liczy się tu i teraz

Ostatnia aktualizacja: 12.08.2014 11:00
- Trudno jednoznacznie stwierdzić, ile sił i czasu tracimy niepotrzebnie na dywagacje poświęcone przeszłości i przyszłości. Mindfulness ma na celu to, abyśmy jak najlepiej wykorzystywali chwilę obecną - powiedział w Czwórce psychiatra, dr Paweł Holas.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Medytacja odstresowuje mózg

Ostatnia aktualizacja: 25.12.2014 00:01
Święta to okres zadumy i wyciszenia - jak sugeruje amerykańska neurolog Sara Lazar, regularne wyłączanie umysłu daje dobre efekty.
rozwiń zwiń