X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Nauka z biznesem powinny iść ręka w rękę

Ostatnia aktualizacja: 13.01.2014 21:47
Czy to wolny rynek ma wychowywać absolwentów uczelni - wysoko wykwalifikowanych pracowników? Czy potrzebna jest współpraca między szkołami wyższymi i biznesem?
Audio
  • Przedsiębiorczość akademicka - związki nauki z biznesem (Popołudnie z radiową Jedynką)
Nauka z biznesem powinny iść ręka w rękę
Foto: Glow Images/East News

Dariusz Mazurek, dyrektor firmy Capgemini Polska, uważa, że szkoły wyższe powinny zachować swoją autonomię, jeśli chodzi o edukację. Ale - jego zdaniem - jest sens, aby współpraca między uczelniami a biznesem rozwijała się po to, żeby edukacja miała pragmatyczny charakter. Chodzi o to, żeby kształcić ludzi, którzy potem bez trudu znajdą pracę. Zapewnia, że kontakt ze studentami dla jego firmy, która jest firmą konsultingową, jest bardzo ważna. - Zatrudnianie młodych ludzi, to jest podstawa naszego biznesu - deklaruje w radiowej Jedynce. Zatrudniają więc studentów, ale też uważnie obserwują rynek absolwentów pod kątem zatrudnienia ich w firmie. Dyrektor zwraca uwagę, że oprócz kompetencji zawodowych absolwent powinien mieć umiejętność kontaktu z pracodawcą, klientem, innymi członkami zespołu.

Przedsiębiorczość akademicka >>> Posłuchaj więcej audycji z cyklu

Prof. Jarosław Płuciennik, prorektor ds. programów i jakości kształcenia Uniwersytetu Łódzkiego zauważa, że studentom zależy na zrobieniu kariery. Dlatego szkoły wyższe powinny reagować na zmieniające się otoczenie. Przykładem takiej reakcji jest utworzenie na Uniwersytecie Łódzkim nowego kierunku, jakim jest lingwistyka dla biznesu. Podkreśla, że większość studentów nie rozpoczyna nauki marząc o karierze naukowej. - Większość chce dobrego życia w przyszłości. Dobre, w miarę uniwersalne wykształcenie to jest to, czego oczekuje młody człowiek - podkreśla profesor.
Piotr Krasiński, zastępca kierownika Działu Rozwoju Kadry Naukowej w Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, zwraca uwagę, że zarówno biznes szuka współpracy z uczelniami, jak też uczelnie z biznesem. - Widać to obserwując nasze prace przy wspieraniu najlepszych projektów, jakie wybieramy w konkursach o dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Społecznego - podkreśla gość radiowej Jedynki. Bardzo często jest tak, że uczelnie zgłaszają się już z firmą, która się do niej zgłosiła, mając zapotrzebowanie na takich, a nie innych absolwentów. Często też same uczelnie wychodzą z ofertą do biznesu. Piotr Krasiński zauważa proces odchodzenia od przekazywania określonej wiedzy na rzecz tzw. kompetencji miękkich, czyli nauczenia studenta poruszania się w firmie, w której później się zatrudni.
Rozmawiała Zuzanna Dąbrowska.
(ag)

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Nauka i biznes -jak zmniejszyć dystans

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2013 07:40
Wciąż współpraca pomiędzy nauką i biznesem pozostawia wiele do życzenia, bo nasza gospodarka za mało korzysta z potencjału naukowców.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak duży dystans dzieli naukę od przemysłu w Polsce?

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2013 19:13
Dokonania polskich uczonych czasem wykorzystuje biznes, jednak korzyści ze współpracy z instytutami naukowymi docenia głównie światowy biznes.
rozwiń zwiń