X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Dyskusja o repolonizacji mediów

Ostatnia aktualizacja: 28.11.2016 18:24
Politycy mówią o zakazie koncentracji kapitału w mediach powołując się np. na prawodawstwo niemieckie. Inni mówią o repolonizacji mediów, sugerując, że nasz rynek medialny jest niezrównoważony - panuje na nim przewaga kapitału niemieckiego i innego obcego. Polskich mediów nie ma wielu, nie ma więc kto informować w sposób polski widzów, słuchaczy i czytelników.
Audio
dr Marek Palczewski, Tomasz Sakiewicz i Mikołaj Wójcik
dr Marek Palczewski, Tomasz Sakiewicz i Mikołaj WójcikFoto: Wojciech Kusiński/PR

Mikołaj Wójcik z dziennika "Fakt" ocenił, że hasło repolonizacji było łatwo rzuconym, chwytliwym hasłem w kampanii wyborczej. - Po wyborach i w kontekście prawa, również prawa europejskiego, nie pojawiają się jednak żadne projekty ustaw, poza mglistym projektem zapowiadającym w przyszłości ograniczenie kapitału zagranicznego w mediach do 30% - stwierdził Wójcik.

 - Jestem zwolennikiem interwencji państwa tylko tam, gdzie następuje uszkodzenie normalnych reguł działania czy rynku, a w Polsce mamy do czynienia nie z uszkodzeniem, a z patologią - stwierdził Tomasz Sakiewicz. - Np. rynek reklam telewizyjnych podlega monopolowi dwóch brokerów i jednej firmy badawczej, którzy ze sobą umawiają się, jak badać, by tym czy innym wyszło lepiej. Można się zastanowić nad monopolizacją rynku dochodowego, rynku dóbr rzadkich (reklam i koncesji). Jeśli w wyniku rozdzielenia koncesji 30-40% opinii publicznej jest niemal niereprezentowane przez żadne media, a w wyniku zmowy rynkowej 60% rynku telewizyjnego jest niewyceniane w reklamach, to jest efekt zmowy - zauważył Sakiewicz.

Dr Marek Palczewski przytoczył dane. - Mamy w Polsce 8 stacji telewizyjnych, które maja własny, polski kapitał i 10 stacji z kapitałem obcym, ale największą oglądalność ma Telewizja Polska. Wysoką, acz mniejszą ma TVN, który w 100% należy do Amerykanów. Przechył widać na rynku gazet regionalnych. 92 procent rynku jest w rękach jednego kapitału grupy Polska Press i jest to znaczący przechył na skalę europejską - mówił medioznawca.

Co to znaczy repolonizacja, jakie kryteria przyjąć przy jej wprowadzaniu, czy mamy ukrytą opcję niemiecką na polskim rynku medialnym, jak koncentracja kapitału właścicielskiego może wpływać na opinie odbiorców i czym jest bezstronne dziennikarstwo. Więcej w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: "Debata Jedynki"

Prowadzi: Witold Gadowski

Gość: Tomasz Sakiewicz (redaktor naczelny, "Gazety Polskiej", wiceprezes Tv Republika), Mikołaj Wójcik (szef działu politycznego "Faktu”), dr Marek Palczewski (medioznawca SWPS)

Data emisji: 28.11.2016 r.

Godzina emisji: 17.25

ab/jsz

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Kampania wyborcza okiem wydawców

Ostatnia aktualizacja: 25.09.2015 04:00
Tematem pierwszej odsłony "Wieczoru wydawców" stała się kampania przed wyborami parlamentarnymi oraz zapowiadane debaty telewizyjne kandydatów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Debata o mediach publicznych. Krzysztof Czabański: ratujemy media od upadku i katastrofy

Ostatnia aktualizacja: 11.05.2016 07:19
- Szansą na odpolitycznienie mediów jest zapowiedziana w projekcie "dużej" ustawy medialnej Rada Mediów Narodowych, która ma być buforem między światem politycznym i medialnym - mówi wiceminister kultury Krzysztof Czabański.
rozwiń zwiń