X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"To dzięki reżyserowi z papieru mają wykluć się ludzie"

Ostatnia aktualizacja: 12.01.2016 08:00
- Wielkie mozartowskie czy verdiowskie partytury stają się arcydziełem dopiero, gdy zostaną wykonane, a role są przejmujące, gdy zostaną zagrane na scenie – mówi Ewelina Pietrowiak, reżyserka teatralna i operowa.
Audio
  • Ewelina Pietrowiak opowiada o kulisach pracy reżysera, a także o tym, jak rodzą się inspiracje (Po drugiej stronie lustra/Jedynka)
Próba do Gości Ronalda Harwooda w reżyserii Eweliny Pietrowiak. Na zdjęciu reżyserka z aktorką Katarzyną Marią Zielińską (L)
Próba do "Gości" Ronalda Harwooda w reżyserii Eweliny Pietrowiak. Na zdjęciu reżyserka z aktorką Katarzyną Marią Zielińską (L) Foto: PAP/Andrzej Rybczyński
Czytaj i słuchaj także >>
I odpusc nam nasze 1200.jpg
Janusz Leon Wiśniewski: nie chciałem wybielać mordercy

Jak wygląda praca reżysera nad partyturą opery? - To zależy od tego czy to opera klasyczna, współczesna, czy prapremiera. Znam nuty, ale w przypadku opery współczesnej, której nagrań jeszcze nie ma, zawsze proszę śpiewaków, aby po wstępnych próbach zaśpiewali mi swoiste "demo". Zwykle robimy to z kompozytorem. Zygmunt Krauze swoją "Pułapkę" sam mi zaśpiewał u siebie w domu, Aleksander Nowak do "Space Opery" przysłał mi dźwięki elektroniczne, gdzie zamiast głosów były odgłosy, które kojarzyły mi się ze starym atari i nic nie mogłam usłyszeć - wspomina Ewelina Pietrowiak.

Asystentka Mariusza Trelińskiego debiutowała "Pokojówkami" Jeana Geneta w warszawskim Ateneum. Laureatka nagrody za scenografię za spektakl "Wierszalin. Reportaż o końcu świata", nominowana do Paszportu "Polityki", w operze zadebiutowała "Jutrem" Tadeusza Bairda w Operze Wrocławskiej.

Od 8 stycznia 2016 w jej reżyserii można oglądać "Cabaret" w wersji musicalowej. Czemu tak szczególną rolę w przedstawieniu odgrywają jarzeniówki? Kto jest najważniejszy w operze i dlaczego tak trudno wystawiać sztuki żyjących twórców?

***

Tytuł audycji: Po drugiej stronie lustra

Prowadzi: Dorota Kołodziejczyk

Gość: Ewelina Pietrowiak (reżyserka teatralna i operowa)

Data emisji: 10.01.2016

Godzina emisji: 22.13

gs/asz

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Fizyka i metafizyka w teatrze tańca

Ostatnia aktualizacja: 20.12.2015 23:59
O tym, jak fizyka przeplata się z metafizyką i co ma literatura do teatru tańca rozmawiamy z Katarzyną Chmielewską i Leszkiem Bzdylem z Teatru Dada von Bzdülöw.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Janusz Majewski: ekranizując książkę wyzywam widzów na pojedynek

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2015 22:00
- Jeżeli przekonam ich do swojej wizji to jestem wygranym - mówił w Jedynce reżyser, którego najnowszy film "Excentrycy" wejdzie na ekrany kin 15 stycznia.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Łaźnia Nowa. "Tu pracujemy z miłośnikami teatru"

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2016 11:02
Przy jakiej okazji w teatrze gra się w statki, kto przemierza osiem kilometrów w poszukiwaniu gazu i kto trafił do Łaźni, bo był wystarczająco stary?
rozwiń zwiń