X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Czy "Quo vadis" czeka na swoją najlepszą adaptację?

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2016 21:39
- Wydaje mi się, że odczytanie powieści "Quo vadis" Jerzego Kawalerowicza było dość płaskie, choć obsada aktorska była bardzo ciekawa - mówi krytyk Andrzej Kołodyński.
Audio
  • Najciekawsze adaptacje "Quo vadis" (Eureka - kultura i nauka/ Jedynka)
Magdalena Mielcarz i Paweł Deląg w ekranizacji Quo vadis Jerzego Kawalerowicza
Magdalena Mielcarz i Paweł Deląg w ekranizacji "Quo vadis" Jerzego KawalerowiczaFoto: materiały prasowe

Największym filmowym przebojem ze wszystkich powieści Henryka Sienkiewicz było "Quo vadis". Jak podkreśla Joanna Sławińska, książka ta jest niemalże gotowym scenariuszem filmowym.

- "Quo vadis" jest napisane techniką sensacyjną i łączy w opowieść romantyczną również bardzo poważny film religijny, więc jest to bogate i bardzo ciekawe dzieło. Właśnie ostatnio zacząłem po raz kolejny je czytać i nie mogę się oderwać - opowiada krytyk.

Dlaczego kino nieme miało problemy z inscenizacją tego dzieła? Która z adaptacji powieści Sienkiewicza zdaje się być najlepsza? O tym w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: Eureka – kultura i nauka

Prowadzą: Joanna Sławińska, Katarzyna Kobylecka

Gość: Andrzej Kołodyński (krytyk filmowy)

Data emisji: 1.09.2016

Godzina emisji: 19.37

sm/pg

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Adolf Dymsza, najlepszy cwaniak polskiego kina

Ostatnia aktualizacja: 22.08.2015 01:03
- Adolf Dymsza był postacią wyjątkową. Gdy stanął przed kamerą okazało się, że jego siła komiczna i sprawność fizyczna są niezwykłe - opowiada dziennikarka Jedynki Joanna Sławińska.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Opera "Zagubiona autostrada" otworzyła Nowe Horyzonty

Ostatnia aktualizacja: 22.07.2016 22:37
- Operę "Zagubiona autostrada" trzeba bardzo uważnie oglądać, a sensy są tak rozbudowane i piętrowe, że jestem przekonany, iż gdybyśmy się tu zacięli, to moglibyśmy napisać kilka, jeśli nie kilkanaście wersji o czym to jest - podkreśla reżyser Janusz Zaorski.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Dorota Nowocień - to ona dba o dźwięk w polskim kinie

Ostatnia aktualizacja: 29.07.2016 15:30
Montuje dialogi w filmach i ulepsza brzmienie ścieżki dźwiękowej. Pracowała przy takich produkcjach, jak "Karbala", "Excentrycy, czyli po słonecznej stronie ulicy", "Płynące wieżowce", "Baby są jakieś inne", "Dom zły" i "Katyń". Poznajcie Dorotę Nowocień i kulisy jej pracy.
rozwiń zwiń