Przemyśl - miasto z fajek i dzwonów słynące

Ostatnia aktualizacja: 10.03.2018 13:29
Tym razem w audycji "Jedyne takie miejsce" zabraliśmy Państwa do położonego nad Sanem miasta w południowo-wschodniej Polsce, w województwie podkarpackim.
Audio
Panorama Przemyśla
Panorama PrzemyślaFoto: PAP/Darek Delmanowicz

Dzięki wielu wspaniałym gościom poznaliśmy tajemnice i historię Twierdzy Przemyśl. Spotkaliśmy się z Dobrym Wojakiem Szwejkiem, z którym porozmawialiśmy o "szwejkowych" imprezach w Przemyślu, Stowarzyszeniu Przyjaciół Dobrego Wojaka Szwejka oraz ławeczce Szwejka.

Z przewodnikiem PTTK Michałem Thierem mówiliśmy o atrakcjach turystycznych miasta, a z Janem Jaroszem, dyrektorem Narodowego Muzeum Ziemi Przemyskiej, rozmawialiśmy o sztuce regionalnej. Spotkamy się także z ks. Markiem Wojnarowskim, dyrektorem Muzeum Archidiecezjalnego w Przemyślu, odwiedzimy Muzeum Dzwonów i Fajek i pracownię ludwisarską (miasto słynie z fajkarstwa i ludwisarstwa).

W ostatniej godzinie audycji spotkaliśmy się z weterynarzem Andrzejem Fedaczyńskim, który leczy dzikie zwierzęta, m.in. małą niedźwiedzicę, która teraz jest gwiazdą poznańskiego ZOO. Naszymi gośćmi byli organizatorzy Bike Town Przemyśl, którzy zachęcali do zwiedzania miasta i okolic z perspektywy roweru, a także prezydent Przemyśla - Robert Choma.

Zapraszamy do wysłuchania nagrania audycji.

***

Tytuł audycji: Jedyne takie miejsce

Prowadzą: Roman Czejarek

Goście: Zbigniew Różycki (prezes Przemyskiego Stowarzyszenia Przyjaciół Dobrego Wojaka Szwejka), Julian Smuk (wcielający się w postać Szwejka), Michał Thier (przewodnik PTTK w Przemyślu), Joanna Pichur (z restauracji Cuda Wianki), Jan Jarosz (dyrektor Narodowego Muzeum Ziemi Przemyskiej), Zbigniew Bednarczyk (mistrz fajkarski), ks. Marek Wojnarowski (dyrektor Muzeum Archidiecezjalnego w Przemyślu, wykładowca sztuki kościelnej i symboliki ikon w Wyższym Seminarium Duchownym w Przemyślu), Żaneta Niedbała (przewodnik, historyk), Marek Sus (przewodnik), Andrzej Fedaczyński (weterynarz), Marcin Kostrykiewicz (prezes Przemyskiego Towarzystwa Cyklistów), Artur Komorowski (szef działu promocji Urzędu Miasta w Przemyślu), Robert Choma (prezydent Przemyśla)

Data emisji: 10.03.2018

Godziny emisji: 9.10-12.00

abi

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Krosno - radiowa Jedynka w mieście szkła

Ostatnia aktualizacja: 03.02.2018 10:00
To w Krośnie wyrabia się najwięcej szklanych rzeczy w Polsce. To miejsce jest również kolebką światowego przemysłu naftowego. To właśnie tu zaczęto wydobywać ropę naftową. To tutaj Ignacy Łukasiewicz, wynalazca lampy naftowej, założył pierwszą na świecie spółkę naftową.

Czytaj także

Tam, gdzie królują wzory ludowe

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2018 14:50
Słynne mleko i śmietanka do kawy. Przepiękna Arkadia i pełen sekretów Nieborów. Dżemy znane na całym świecie. Skansen w Maurzycach i pierwszy na świecie spawany stalowy most. W sobotę zabraliśmy słuchaczy do Łowicza.

Szydłów - polskie Carcassonne, wieś w kształcie miasta

Ostatnia aktualizacja: 17.02.2018 12:00
W audycji "Jedyne takie miejsce" tym razem wybraliśmy się do średniowiecznego miasta otoczonego murem i nazywanego polskim Carcassonne - Szydłowa w woj. świętokrzyskim.