X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Liczne nagrody zastępują w Polsce dyskurs literacki"

Ostatnia aktualizacja: 04.07.2017 14:35
- Nagród poetyckich nigdy dość. Niech będzie ich w Polsce bardzo dużo i za wszelką cenę niech mówią one o poezji. Inna rzecz, że w ostatnich latach tych nagród trochę się wysypało. Zastępują one coś, moim zdaniem, znacznie ważniejszego: dyskurs krytyczny - mówi Wojciech Kass, kierownik Muzeum Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego w Praniu.
Audio
  • Jarosław Mikołajewski i Wojciech Kass o znaczeniu nagród literackich (Kultura na wakacje)
Fragment obrazu Orfeusz i Eurydyka, autorstwa brytyjskiego malarza Frederica Leightona. Orfeusz w mitologii greckiej uważany jest za największego śpiewaka, muzyka i poetę greckiego
Fragment obrazu "Orfeusz i Eurydyka", autorstwa brytyjskiego malarza Frederica Leightona. Orfeusz w mitologii greckiej uważany jest za największego śpiewaka, muzyka i poetę greckiegoFoto: Frederic Leighton/Wikimedia/public domain

Na początku lipca po raz szósty wręczono Nagrodę im. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego "Orfeusz" za najlepszy tom poetycki roku. Powędrowała ona w ręce Małgorzaty Lebdy ("Matecznik"). W gronie finalistów znaleźli się także Jarosław Mikołajewski ("Żebrak"), Jerzy Kronhold ("Skok w dal"), Dariusz Suska ("Ściszone nagle życie") i Szymon Żuchowski ("Podział odcinka").

W ostatnim czasie poznaliśmy także laureatów dwóch innych nagród literackich: imienia Tuwima za otwieranie nowych obszarów dialogu i "podwyższanie poziomu świadomości wspólnoty społecznej demokratycznego państwa" oraz im. Staffa za przekłady literatury włoskiej.

Michał Montowski wraz ze swoimi gośćmi zastanawiał się w audycji, jakie znaczenie mają te nagrody i dziejące się wokół nich wydarzenia artystyczne i kulturalne.

***

Tytuł audycji: Kultura na wakacje

Prowadzi: Michał Montowski

Goście: Jarosław Mikołajewski (poeta, pisarz, tłumacz z języka włoskiego), Wojciech Kass (poeta, eseista, kierownik Muzeum Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego w Praniu)

Data emisji: 3.07.2017

Godzina emisji: 21.09

pg/ag

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Tuwim i Gałczyński: Czy nadal nas bawią?

Ostatnia aktualizacja: 03.01.2009 12:09
Audycja Iwony Malinowskiej i Bogumiły Prządki z udziałem krytyka teatralnego Hanny Baltyn i reżyserów: Jarosława Kiliana, który w Teatrze Polskim w Warszawie wystawił parę lat temu "Zieloną Gęś" według Konstatnego Ildefonsa Gałczyńskiego i Wojciecha Adamczyka - twórcy spektaklu w warszawskiej "Syrenie" zatytułowanego "Żołnierz królowej Madagaskaru" według starowarszawskiej farsy Stanisława Dobrzańskiego w przeróbce Juliana Tuwima.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Każdy ma swoją gehennn… kę - piosenki z teatrzyków i nie tylko

Ostatnia aktualizacja: 29.04.2016 17:00
Czwarte spotkanie ze Studiem Piosenki Teatru PR było wyborne. W programie znalazły się muzyczne adaptacje wierszy i tekstów m.in. Gałczyńskiego, Tuwima czy Wojtyły.
rozwiń zwiń