X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

"Tam, gdzie nie ma przeżycia, nie ma sztuki"

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2017 09:00
- To, co jest elementem sztuki musi być dla człowieka ważne. Inaczej nie jest przeżyciem, a tam, gdzie nie ma przeżycia, nie ma sztuki - mówi gość audycji "Bez pośpiechu" malarz Józef Krzysztof Oraczewski.
Audio
  • "Tam, gdzie nie ma przeżycia, nie ma sztuki" (Bez pośpiechu/Jedynka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: fot. sxc.hu

A gdzie w świecie tak nasyconym obrazem, pełnym reklam i billboardów jest miejsce dla twórczości arystycznej? Rozmówca Jana Pospieszalskiego podkreśla, że istotą jest fakt, że "przeżycie artystyczne sięga wgłąb". - Natomiast przeżycie, które płynie do nas poprzez świat perswazji komercyjnej jest pewnego rodzaju naporem, który sięgnął ogromnych wartości, bo 20 lat temu nie mieliśmy tak wielkich billboardów, jak teraz, które atakują całą płaszczyzną architektoniczną, ale w tym wszystkim jest także miejsce dla sztuki. Przekaz reklamowy angażuje inne warstwy naszego przeżywania niż sztuka - zaznacza.

W opinii gościa Jedynki, bardzo łatwo i przyjemnie jest być dzisiaj współczesnym artystą, bo wspaniałe jest robienie tego, co się kocha. - A, że trafia się na różnego rodzaju barykady, trudności i kamienie rzucane pod nogi, to już odrębna sprawa - mówi Józef Krzysztof Oraczewski.

Dlaczego współcześni twórcy często chcą szokować? Jak odróżnić prowokację od "prostactwa"? Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy.

***

Tytuł audycji: Bez pośpiechu w cyklu Twarzą w twarz

Prowadzi: Jan Pospieszalski

Gość: Józef Krzysztof Oraczewski (artysta malarz)

Daty emisji: 28.09.2017

Godzina emisji: 20.18

kh

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Prace Meli Muter - wystawa na 42. piętrze

Ostatnia aktualizacja: 23.09.2017 18:00
W Warszawie na 42. piętrze wieżowca Cosmopolitan można oglądać wybór obrazów jednej z najznakomitszych polskich artystek XX wieku, Meli Muter, pochodzący z prywatnej kolekcji Jankilevitsch.
rozwiń zwiń