Filmteractive 2015

Ostatnia aktualizacja: 02.10.2015 18:47
Czy pralka może być modna? Jak stworzyć najlepszy content dla dzieci? Co ma kawa do content marketingu? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań można było poznać podczas piątej edycji festiwalu Filmteractive.
Filmteractive 2015
Foto: mat. pras.

Pierwszego dnia imprezy miała miejsce konferencja skierowana do przedstawicieli szeroko rozumianego biznesu – począwszy od reklamodawców, poprzez media, a skończywszy na przedstawicielach przemysłów kreatywnych. Jak co roku, do Szkoły Filmowej w Łodzi przybyło wielu znakomitych prelegentów reprezentujących znane marki oraz media. W tym roku byli to m.in. Villads Spangsberg (LEGO), Lovisa Sunnerholm (Electrolux), Oscar Colombo (illycaffè) czy Amanda Farnsworth (BBC News). Dominującym tematem konferencji był content marketing. Prelegenci przedstawili go na wiele różnych sposobów.

 

Villads Spangsberg opowiedział o tym, w jaki sposób LEGO tworzy filmy i seriale dla dzieci. Zaprezentował proces kreatywny, jakiemu podlega w jego firmie każda nowa kolekcja klocków. Pokazał także kilka ostatnich realizacji, oraz odpowiedział na pytanie dlaczego wszyscy domagają się nowych zestawów poświęconych Gwiezdnym Wojnom.

Lovisa Sunnerholm zaprezentowała nowy trend, jakim jest green washing. O tym dlaczego warto dbać o swoje ubrania zamiast ciągle kupować nowe, mówi film „The Next Black”, którego Lovisa była producentem wykonawczym. Amanda Farnsworth uchyliła nieco kuchni newsroomu najbardziej cenionego medium w świecie jakim jest BBC. Bardzo ciekawie opowiadała o tym, jak producenci BBC łączą tradycyjne podejście do prezentacji informacji w połączeniu z najnowocześniejszymi środkami technologicznymi.

 

Drugi dzień Filmteractive należał do młodych twórców z całego świata. Dziesięcioro z nich podczas sesji pitchingowych przedstawiło swoje pomysły na projekty interaktywne. Jury w składzie: : Amila Čirkinagić (The Financing Forum For Kids Content), Barbara Żbik (PayU), Romain Bonnin (France Télévisions), Bartłomiej Gola (SpeedUp Group), Maciej Binkowski (Techland), Amanda Farnsworth (BBC News), Anna Iller (Allegro Group), Robert Pratten (Transmedia Storyteller), Katarzyna Jezierska (PepsiCo), Monika Bednarek (miptv) i Marcin Połeć (The City of Lodz Office), uznało za najlepsze dwie polskie produkcje: Digital Stories oraz Createrria: Craft Your Games. Doceniono także hiszpańsko-szwedzkie Infinidie oraz włoskie Mash&Co.

 

- Poziom zgłoszonych prac był niezwykle wysoki, dlatego bardzo długo i zażarcie dyskutowaliśmy na temat tego, kto powinien wygrać. Uznaliśmy, że „Digital Stories” i „Createrria: Craft your games!” potrzebują naszej pomocy bardziej niż inne projekty – mówi Maciej Binkowski (Techland).

Festiwal zakończył się pokazami filmowymi. Widzowie najpierw obejrzeli najlepsze prace zgłoszone na konkurs Discovery: „Zawsze ciekawi. Ojciec i syn”, następnie mieli okazję zobaczyć dokumenty, o których opowiadali prelegenci Filmteractive: „The Next Black” wyprodukowany dla marki AEG oraz „A Small Section of the World” stworzony na potrzeby illycaffe.

 

Olgierd Cygan, pomysłodawca Filmteractive i CEO agencji Digital One: Już piąty raz stworzyliśmy okazję do konfrontacji idei świata filmu, telewizji, Internetu i marketingu. Wspólnie z naszymi znakomitymi prelegentami pokazaliśmy jak dynamicznie zmieniają się telewizja i film i co dzieje się z szeroko rozumianą rozrywką, głównie pod wpływem nowych mediów. Uczestnicy Filmteractive 2015 mieli szansę poznać międzynarodowe projekty content marketingowe i zestawić swoje postrzeganie z tym, jak ten trend rozwija się w świecie.

mat. pras.