Polskie Radio

InPost i Allegro rzucają rękawicę Poczcie Polskiej. Będzie walka na ceny dostaw

Ostatnia aktualizacja: 07.11.2014 10:23
Allegro i InPost rzucają wyzwanie firmom kurierskim oraz Poczcie Polskiej. Obie firmy zawarły porozumienie o współpracy w ramach dostaw produktów zamawianych on-line. Walkę chcą wygrać dzięki znaczącej obniżce cen dostaw paczek oraz listów poleconych. Klienci będą mieli też zagwarantowany darmowy zwrot kupionego towaru.
Audio
  • Allegro i InPost zapowiadają walkę na ceny dostaw z kurierami i Pocztą Polską. O strategi bitwy o rynek dostaw e-commerce mówią: Przemysław Budkowski z Allegro oraz Rafał Brzoska, prezes InPost./Błażej Prośniewski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia./.
InPost i Allegro rzucają rękawicę Poczcie Polskiej. Będzie walka na ceny dostaw
Foto: Glow Images/East News

Nowi gracze na rynku przesyłek on-line wiedzą czego oczekują klienci. Jak wynika z badań, główna barierą rozwoju handlu internetowego w Polsce są wysokie koszty przesyłki oraz brak bezpłatnego zwrotu zamówionego towaru.

Walkę z konkurencja zamierzają wygrać przede wszystkim mniejszymi cenami

– Patrząc na ofertę Poczty Polskiej oraz firm kurierskich, chcemy pójść w stronę spadku cen dostaw przesyłek. Stąd wybraliśmy InPost. Mam nadzieję, że nasza propozycja przewróci rynek do góry nogami – mówi Przemysław Budkowski z Allegro.

Mniejsze ceny przesyłek wzmocnią rynek e-commerce w Polsce

Według szacunków, e-handel rośnie w Polsce o 14 -15 proc. rocznie i stanowi już 3,5-4 procent rynku.

To ma się zmienić dzięki ofercie nowych graczy. – Szacujemy, że dzięki naszej ofercie, rynek e-commerce wzrośnie o 4 mld zł, mówi Rafał Brzoska, prezes InPost. Jak ocenia, to zmusi innych do obniżek cen, z korzyścią dla rynku oraz klientów.

Konkurencja się nie boi, ale...

Znaczne obniżki cent, w niektórych przypadkach nawet o ponad połowę, nie robią wrażenia na Poczcie Polskiej.

– Działania Allegro i InPostu nie są dla nas zaskoczeniem ani zagrożeniem - mówi Sławomir Żurawski, dyrektor biura rozwoju usług KEP Poczty Polskiej. Obecnie mamy do czynienia z cenami rynkowymi dostaw. Jak zaznacza, Poczta Polska obsługuje połowę wysyłki e-commerce w Polsce.

Poczta Polska zapowiada jednak ostrą walkę o klientów i uruchamia nowe usługi – m. in. paczkomaty. Nie wyklucza, że jeśli będzie taka potrzeba, to może obniżyć ceny swoich usług.
Wartość rynku e-commerce w Polsce szacuje się na ponad 27 mld zł. Handel internetowy generuje co roku około 130 mln przesyłek. Według prognoz, w tym roku firmy kurierskie będą musiały dostarczyć ich nawet o 25 mln więcej.

Błażej Prośniewski, jk

Czytaj także

Darmowa dostawa z Internetu coraz bliżej

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2014 11:26
Rozpoczynający się rok przyniesie znaczące zmiany na rynku pocztowym. W przesyłkach będą dominować dwa procesy: same-day delivery, czyli dostawa tego samego dnia, oraz free shipping delivery, czyli darmowa dostawa. Prywatni operatorzy szykują się także do ostrzejszej walki w przetargach ogłaszanych przez instytucje publiczne.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Poczta Polska i InPost będą współdzielić placówki? Ruszyły rozmowy o współpracy

Ostatnia aktualizacja: 30.09.2014 12:11
Dwóch największych krajowych operatorów pocztowych: Poczta Polska i InPost rozpoczyna negocjacje o współpracy - informuje "Rzeczpospolita".
rozwiń zwiń