Z wypełnionych ankiet wynika, że statystyczny gracz jest mężczyzną po 20-tce i gra niemal codziennie. Jak mówi Doktor Dominika Urbańska-Galanciak z Polskiego Towarzystwa Badania Gier - raport przeczy jednak stereotypom. Gracz jest osobą aktywną towarzysko i kulturalnie, a fakt że spędza on dużo czasu na graniu, nie oznacza że nie ma on czasu na inne zainteresowania, które by rozwijał. Doktor Urbańska-Galanciak podkreśla, że wspólne hobby integruje graczy, którzy rozmawiają o swojej pasji. Wspólnie też grają, nierzadko z rodzeństwem czy z rodzicami.
Badaczka zagadnień związanych z cyfrową rozrywką zwraca uwagę na fenomen tego badania - nie definiowano przy nim kim jest "gracz". Do stworzenia raportu mogli się przyczynić wszyscy chętni. Tytuł badania - "jestem graczem" - uważa za fenomenalny, ponieważ w badaniu wzięli udział właśnie ci, którzy się z tym terminem identyfikują.
Z badania wynika także między innymi, że bycie graczem nie tylko zwykle nie przeszkadza w nauce, ale też może ją wspierać. Konferencja, na której zaprezentowany zostanie kompletny raport, rozpocznie się o godzinie 17:00 w warszawskim Kinie Praha. Transmisję z prezentacji raportu można także zobaczyć za pośrednictwem strony jestemgraczem.com.
Raport został opracowany przez grupę Ipsos na zlecenie Sapphire Technology.
IAR