X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Informacyjna Agencja Radiowa

Ruszyła kampania "Bezpiecznie na drogach"

Ostatnia aktualizacja: 02.07.2015 13:47
Dobre prawo, profilaktyka, edukacja i konsekwencja. To zdaniem autorów kampanii "Bezpiecznie na drogach", sposób na zmniejszenie liczby wypadków. W tym roku kampania będzie promować automatyczny system nadzoru drogowego, czyli między innymi niepopularne wśród kierowców - radary. Zdaniem Andrzeja Markowskiego, psychologa ruchu drogowego, radary, to bardzo pożyteczne urządzenia.
Ruszyła kampania Bezpiecznie na drogach
Foto: flickr/HAURY!

Ekspert zwraca uwagę, że urządzenia, którymi administruje Inspekcja Transportu Drogowego, są wyraźnie oznaczone. Nie są więc maszynką do zarabiania pieniędzy. Takie fotoradary są formą ostrzeżenia i mobilizują kierowców, by jeździli ostrożniej i wolniej. Markowski powołuje się na przykład Francji, w której początkowo protestowano przeciwko fotoradarom. Teraz, w myśl relacji psychologa, zostały przez kierowców zaakceptowane. 

Autorzy kampanii zwracają uwagę, że w ostatnich latach liczba śmiertelnych ofiar wypadków w Polsce systematycznie spada. Jednak w zeszłym roku było ich 3 tysiące. Zdaniem jednego z o organizatorów kampanii Bartłomieja Morzyckiego, nadal trzeba pracować, by ta liczba była jeszcze mniejsza. Jego zdaniem mogą się do tego przyczynić dobre programy edukacyjne i profilaktyka. 
Zdaniem autorów kampanii, do poprawy bezpieczeństwa na drogach w ostatnim czasie przyczyniły się zarówno fotoradary, jak i niedawno wprowadzone przepisy o odbieraniu praw jazdy. 

IAR