Słuchaj
więcej

Przepis na najlepszy scenariusz

03.01.2012 17:50
Konkurs SCRIPT PRO 2012 oraz nowy numer kwartalnika Herito.
Audio
  • 09'54
    Rozmowa z Iwoną Kamińską-Gosk
  • 05'43
    Piąty numer "Herito"

W środowym "Poranku Dwójki" porozmawiamy o konkursie scenariuszowym SCRIPT PRO 2012. Jest on  kontynuacją dobrze znanego konkursu Hartley-Merrill, a jego głównym zadaniem jest wspieranie scenarzystów na początku kariery. W poprzednich edycjach Konkursu Hartley-Merrill laury zdobywały teksty, które następnie trafiały na ekrany. Były wśród nich: wielokrotnie nagradzany "Bandyta" Cezarego Harasimowicza, "Komornik" Grzegorza Łoszewskiego (wyreżyserowany przez Feliksa Falka, zdobył Złote Lwy w Gdyni w 2005 roku), "Rozmowy nocą" wg nagrodzonego Nagrodą Specjalną Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej scenariusza Karoliny Szymczyk-Majchrzak, "Moja krew" Marcina Wrony (wg scenariusza "Tamagotchi", którego współautorką jest Grażyna Trela), "Lęk wysokości" Bartka Konopki (wg scenariusza, którego współautorem jest Piotr Borkowski), "Ki" Leszka Dawida (wg wyróżnionego nagrodą IAM w 2007 roku scenariusza Pawła Ferdka).
Naszym gościem była Iwona Kamińska-Gosk ze Szkoły Wajdy.

Rozmawialiśmy także o nowym numerze "Herito" – jego autorzy zastanawiają się nad sztuką, której materią jest przestrzeń społeczna, oraz nad wpływem instytucji sztuki na tkankę miejską. Przyglądają się współczesnym biennale, a w szczególności ich związkom z przestrzenią i historią miasta. Marcin Baniak wysłuchał Magdaleny Petryny i Magdaleny Wroniec-Sudoł.

Poza tym w "Poranku": Słowo na dzień, Kalendarium, piosenka z rekomendacją Ewy Wiśniewskiej, przegląd prasy oraz wiadomości i zaproszenia na imprezy kulturalne.

Oczywiście jak zwykle płyta tygodnia: jest nią "CIGALA i TANGO" - sensacyjny koncert gwiazdy muzyki flamenco w Teatro Gran Rex w Buenos Aires.   

"Poranek Dwójki" prowadził Piotr Kędziorek.


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak
Henryk Sienkiewicz

Czytaj także

Recepta na dobry scenariusz? Nie ma jednej

16.11.2011 11:21
Są reżyserzy, którzy improwizują i nie korzystają z pomocy scenarzysty, są tacy, którzy sami piszą dialogi do swoich filmów. Ważne, żeby historia była przejrzysta, wtedy jest szansa na dobry film.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Scenarzysto debiutancie! To Twoja szansa

29.12.2011 22:00
Już tylko do 15 stycznia można przesyłać zgłoszenia do Konkursu Scenariuszowego SCRIPT PRO 2012. To szansa dla tych, którzy dopiero zaczynają pisać.
rozwiń zwiń