X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Radio Chopin

Pod dachami Paryża

Ostatnia aktualizacja: 16.08.2019 15:10
– lecz nie pod mansardowymi dachami haussmannowskich kamienic, a pod dachami ukrytymi przez Mansarda za attykami w pałacu w Wersalu: tam rozpocznie się wizyta, jaką sobotnie „Ucho nienasycone” złoży muzyce francuskiej. Początek o godz. 10.
Wielki Salon w Muse Nissim de Camondo
Wielki Salon w Musée Nissim de CamondoFoto: wikipedia / domena publiczna

Skąd się wziął i na czym polega idiom muzyki francuskiej? W jaki sposób zabrzmiał u Lully'ego i wypełnił twórczość dalszych kompozytorów XVII wieku – i w jakiej formie dotrwał aż do XX wieku, odzywając się u Debussy'ego, Ravela, Poulenca? Będziemy śledzili go w utworach Marina Marais, pana de Sainte-Colombe, Charpentiera (zabrzmi słynne Te Deum), Couperina (Wielkiego), Rameau – aż po wymienionych mistrzów otwierających muzyczną współczesność, wędrując od świata viol, przez klawesyny, po fortepiany i orkiestry. Wizyta w wieku XVIII zaprowadzi nas też do jednego ze szczególnych miejsc w stolicy Francji, do wyjątkowego muzeum sztuk dekoracyjnych tego okresu – Nissim de Camondo – a cały spacer zakończymy wracając do punktu wyjścia... by niebawem do Paryża powrócić!