Nowe Technologie

Innowacja Roku 2012 - nagroda Media Press

Ostatnia aktualizacja: 25.11.2012 13:53
Tytułem Innowacja Roku 2012 zostało wyróżnione rozwiązanie CaaS Contact Center firmy Interactive Intelligence .
Innowacja Roku 2012 - nagroda Media Press
Foto: Glow Images/East News

 

Celem programu „Innowacja Roku” jest promocja innowacyjności, unikalnych i oryginalnych rozwiązań, produktów lub usług, a także projektów o charakterze innowacyjnym. Ocenie konkursowej podlega nowatorstwo rozwiązania, jakość zgłoszonego produktu albo projektu, a także zakres i rodzaj korzyści wynikających ze wdrożenia zgłoszonego rozwiązania lub koncepcji.

Patronat nad programem sprawuje Wydział Nauk Technicznych Polskiej Akademii Nauk. Produkty i rozwiązania zgłoszone do konkursu zostały ocenione przez Kapitułę pod przewodnictwem prof. dr hab. Władysława Włosińskiego, Przewodniczącego Wydziału Nauk Technicznych Polskiej Akademii Nauk.

Technologia cloud computingu oraz powiązany z nią Communications-as-a-Service (CaaS), czyli model udostępniania systemu komunikacyjnego w formie usługi, to obecnie jeden z najważniejszych trendów w branży teleinformatycznej. W modelu CaaS oprogramowanie komunikacyjne jest zainstalowane na sprzęcie dostawcy, w jego centrum danych, i udostępniane klientowi poprzez sieć. Firma korzysta z systemu w ten sam sposób jak z energii elektrycznej – usługi, za którą płaci określone miesięczne rachunki. Interactive Intelligence oferuje swoją wielofunkcyjną platformę dla centrum obsługi klienta w modelu CaaS w Stanach Zjednoczonych od 2009 roku, pod nazwą CaaS Contact Center. Od 2012 roku rozwiązanie jest również dostępne na rynku polskim.

CaaS Contact Center wyróżnia się spośród konkurencyjnych ofert:

  • dojrzałością technologiczną. Rozwiązanie obejmuje nie tylko proste zarządzanie połączeniami telefonicznymi, ale również cały szereg zaawansowanych funkcjonalności -  narzędzia automatyzacji kampanii wychodzących, monitoringu jakości lub zarządzania personelem.
  • pełną wirtualizacją, która umożliwia tworzenie na serwerze systemowym odrębnej instancji dla każdego odbiorcy usługi. Obniża to koszty współpracy oraz zwiększa bezpieczeństwo przechowywania danych.
  • elastycznością. Interactive Intelligence oferuje trzy różne opcje wdrożeń CaaS Contact Center, dopasowane do specyfiki biznesowej i wymagań bezpieczeństwa korporacji.

„Na razie temat chmury jest wciąż traktowany w Polsce bardziej jako medialna ciekawostka niż realna możliwość osiągnięcia zysków. Jednak nadchodząca druga fala spowolnienia gospodarczego moim zdaniem przyczyni się do rozwoju wdrożeń rozwiązań w modelu usługowym. Kryzys zmusza przedsiębiorców do ponownego testowania stosowanych strategii i szukania nowych metod zwiększenia zysków. A rozwiązania w chmurze to idealna odpowiedź na trudne czasy.  Brak bariery inwestycyjnej, redukcja kosztów CAPEX i kontrola OPEX, bezpośrednie powiązanie wykorzystywanych funkcjonalności z aktualnymi potrzebami biznesowymi – w chwili, gdy firmy zaciskają pasa, takie rzeczy są na wagę złota” – powiedział Marcin Grygielski, dyrektor regionalny na rynek Europy Środkowo-Wschodniej z Interactive Intelligence.

 



autor: Jan Petersen

Czytaj także

5 faktów i mitów o chmurze

Ostatnia aktualizacja: 23.11.2012 12:50
Dzięki wejściu do gry największych graczy IT, takich jak Amazon, Salesforce, Yahoo czy Microsoft, chmura nie schodzi z jedynek wydań różnych mediów. Paradoksalnie popularność chmury skutkuje powstaniem wielu przeciwstawnych opinii.
rozwiń zwiń