Masecki: dzięki pedałowi osiągam pogłos 10 katedr

Ostatnia aktualizacja: 29.04.2017 12:09
- Pedał w fortepianie to coś, czego nikt nie uczy w szkołach i każdy musi sobie go wymyślić samemu - opowiadał w Dwójce znakomity pianista Marcin Masecki.
Audio
  • Rozmowa z Marcinem Maseckim (Bita godzina/Dwójka)
Marcin Masecki
Marcin MaseckiFoto: Grzegorz Śledź/PR2

Pianista historię pedalizacji zgłębiał podczas studiów w Bostonie. W audycji "Bita godzina" opowiadał, że swój sposób na pedał znalazł, dzięki, lekturom starych zapisów nutowych. - W muzyce klasycznej tak się nie gra, ale ja lubię wciskać pedał bardzo długo. Dzięki temu wszystkie struny wybrzmiewają do samego końca, dźwięki się zlewają i brzmi to jak pogłos z największej katedry na świecie. Lubię wcisnąć pedał i go trzymać przez 10 minut.

Marcin Masecki prezentował, jak ta technika wpływa chociażby na nokturny Chopina. Pianista mówił też o dzikiej stronie muzyki tego kompozytora, współpracy z muzykami Orkiestry Dętej Ochotniczej Straży Pożarnej w Słupcy, no i oczywiście o tym cholernym rubato.

***

Tytuł audycji: Bita godzina

Prowadzi: Ewa Szczecińska

Goście: Marcin Masecki (pianista)

Data emisji: 28.04.2017

Godzina emisji: 22.30

bch

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Karpaty Magiczne o błędnym rozumieniu korzeni w muzyce

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2017 09:00
- Korzenie nie polegają na przebywaniu w jednym miejscu jak najdłużej się da, korzenie polegają na tym, żeby z konkretnego miejsca w nowych warunkach wydobywać to, co aktualnie jest ważne - mówił w Dwójce Marek Styczyński, współtwórca legendarnej grupy, a także leśnik i etnobotanik.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak używać jazzu? Masecki i Młynarski tanecznie

Ostatnia aktualizacja: 28.04.2017 10:50
– Jazz był kiedyś głównie muzyką użytkową, dopiero później muzycy zaczęli improwizować. A my wracamy do tego dawnego etosu – mówił Jan Młynarski przed radiowym koncertem w Międzynarodowym Dniu Jazzu.
rozwiń zwiń