Self-publishing to nowa grafomania?

Ostatnia aktualizacja: 25.06.2015 20:00
– Z punktu widzenia czytelnika self-publishing wcale nie jest zjawiskiem korzystnym – mówił Łukasz Gołębiewski, pisarz, wydawca i analityk rynku książki.
Audio
  • Self-publishing. Rozmowa o autorach, którzy sami wydają swoje książki (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: Eelke/flickr/CC

Gdy nastała epoka Internetu, wydawało się, że wielu z różnych przyczyn niepublikowanych przez wydawnictwa autorów znajdzie spełnienie w sieci. Tymczasem większość piszących wciąż uważa książkę papierową za sposób dotarcia do czytelników.

Choć w sensie prawnym każdy może być wydawcą, Łukasz Gołębiewski ocenił, że samodzielne wydawanie własnych utworów odbywa się ze szkodą dla publiczności, a nawet dla wizerunku książki. Agnieszka Sokołowska z serwisu Rozpisani.pl zwracała jednak uwagę, że profesjonalne wydawnictwa odrzucają teksty nie tylko z powodu, że są dziełem grafomanów.

Goście Dwójki zauważyli też, że, choć druk książki jest dziś łatwy i tani, to tylko część skomplikowanego procesu, z którym muszą zderzyć się autorzy korzystający z różnych wersji self-publishingu.

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą

Prowadzi: Katarzyna Hagmajer-Kwiatek

Goście: Łukasz Gołębiewski (pisarz, wydawca, analityk rynku książki), Agnieszka Sokołowska (serwis Rozpisani.pl), Kamila Kanafa (Agencja Literacka Macadamia)

Data emisji: 25.06.2015

Godzina emisji: 18.00

mc/pg

Czytaj także

Pisarz jako towar najlepszy

Ostatnia aktualizacja: 21.10.2014 10:00
Czy współcześnie sprzedaje się raczej książki, czy – ich autorów? W Dwójce rozmawialiśmy o tym, jak ważną częścią pracy pisarza stała się dziś praca nad wizerunkiem.
rozwiń zwiń