Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Marta Grzymkowska 29.04.2015

Kobiece ciało w reklamie - wszystko na sprzedaż?

Teledyski, reklamy telewizyjne, billboardy - roznegliżowane kobiece ciało ma przekonać konsumenta do określonego produktu. Czy to przejaw dyskryminacji?
Kobiece ciało przyciąga uwagęKobiece ciało przyciąga uwagęGlow Images/East News

W świecie mody, reklamy i show biznesu o sukcesie decyduje to, czy dana marka potrafi przebić się na rynku i przyciągnąć zainteresowanie.

- W tej chwili coraz trudniej jest zainteresować widzów tym, co dzieje się na ekranie, ładny krajobraz nie wystarcza, więc jeśli chcesz zrobić dobrze sprzedający się klip, pokaż w nim kobiety ucierające masło - mówią goście audycji.

Dyskutują również o tym, dlaczego mężczyźni o wiele rzadziej pokazywani są jako obiekt seksualny.

***

Tytuł audycji: Się mówi

Prowadzi: Piotr Firan

Materiał przygotowała: Anna Hardej

Goście: Ewa Krajewska (Fashion Project) i Sławek Wojtkowski (Warszawska Szkoła Reklamy)

Data emisji: 29.04.2015

Godzina emisji: 14.00

mg/kul