Polskie Radio
Section05
reklama

Oznaczanie treści wokół reklam. Cieszyński: dałbym wysokie kary tym, którzy tego nie dopilnują

- Ja bym dał bardzo wysokie kary dla reklamodawców, którzy nie dopilnują tego, żeby wokół ich reklam były poprawnie oznaczane treści. Chodzi o to, żeby chronić młodych ludzi - powiedział w Programie 1 Polskiego Radia minister cyfryzacji Janusz Cieszyński, pytany o to jak walczyć z nieetycznymi działaniami w internecie.
Zobacz więcej na temat:  POLSKA Ministerstwo Cyfryzacji Janusz Cieszyński internet reklama reklama w internecie

Facebook i Instagram nie może już wyświetlać spersonalizowanych reklam na terenie Europy. Zapadła decyzja

Firma Meta, właściciel Facebooka i Instagrama, nie może już wyświetlać spersonalizowanych reklam w krajach europejskich - zdecydowała Europejska Rada Ochrony Danych (EROD).
Zobacz więcej na temat:  Europa media społecznościowe nowe technologie reklama reklama w internecie Facebook Instagram bezpieczeństwo danych bezpieczeństwo w sieci bezpieczeństwo społeczeństwo ochrona danych

Koniec z dzikimi reklamami. Gdynia porządkuje przestrzeń publiczną

Od czwartku w Gdyni wchodzą w życie przepisy uchwały krajobrazowej. Będą one regulować wygląd oraz usytuowanie tablic i urządzeń reklamowych, ogrodzeń i obiektów małej architektury w przestrzeni miejskiej. Nowe przepisy zaczną obowiązywać po upływie dwóch tygodni od ich ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA POLSKA samorząd Gdynia przestrzeń publiczna krajobraz reklama

Kryptoreklama w mediach społecznościowych. Na co trzeba uważać?

Odpłatna promocja produktów czy usług bez wyraźnego wskazania, że są to treści sponsorowane, nie powinna mieć miejsca. Wprowadza konsumentów w błąd i stanowi nieuczciwą praktykę rynkową. A jednak się zdarza. Na co powinni zwracać uwagę konsumenci, aby nie dać się nabrać nieuczciwym reklamodawcom? 
Zobacz więcej na temat:  Roman Czejarek reklama reklama w internecie media społecznościowe Instagram UOKiK oszustwa influencerzy społeczeństwo

Ponad 5 mln zł kary za kryptoreklamę na Instagramie. Prezes UOKiK: nadszedł czas, by egzekwować zasady

Prezes UOKiK nałożył łącznie ponad 5 mln zł kary za nieprawidłowe oznaczanie materiałów reklamowych w mediach społecznościowych. Decyzje dotyczą jednego z liderów branży suplementów diety - spółki Olimp Laboratories oraz trojga influencerów z branży fitness. To pierwsze kary nałożone zarówno na twórców, jak i na reklamodawcę za nieprawidłowe oznaczanie treści reklamowych.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA UOKiK internet influencer marketing influencer reklama media społecznościowe POLSKA

"Cudowne środki" na żylaki, bóle stawów i problemy ze słuchem. Konsumenci się skarżą, UOKiK reaguje

Reklamy "cudownych środków" na żylaki, bóle stawów, problemów ze słuchem, nietrzymanie moczu mogą wprowadzać w błąd; oferowane specyfiki mogą nie mieć takich właściwości - uważa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który sprawdzi, czy i jak wydawcy prasowi weryfikują treść reklam.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA POLSKA UOKiK medycyna reklama prasa drukowana

Influencerka i aktor z zarzutami za reklamę alkoholu. Śpiewak: prokuratura wreszcie zajęła się tymi przestępstwami

– To jest wielki sukces strony obywatelskiej, która wysyłała zawiadomienia do prokuratury, pisała do ministra sprawiedliwości, zgłaszała reklamy, wysyła wiadomości do UOKiK, do organizacji, które zajmują się przeciwdziałaniem alkoholizmowi – mówił w Programie 3 Polskiego Radia Jan Śpiewak, działacz społeczny i samorządowy, o fali pozwów dot. reklamowania alkoholu w sieci.
Zobacz więcej na temat:  Trójka POLSKA alkohol Jan Śpiewak reklama społeczeństwo

PR24 Influencerzy nie oznaczają reklam. Prezes UOKiK o zarzutach wobec Chajzera, Rozenek-Majdan i Dody

- W przypadku Filipa Chajzera, Doroty Rabczewskiej i Małgorzaty Rozenek-Majdan mieliśmy do czynienia z sytuacjami, gdy influencerzy nie oznakowali w ogóle treści o charakterze komercyjnym. Gdzieniegdzie można było spotkać "#współpraca", który zgodnie z naszymi rekomendacjami nie jest prawidłowym oznakowaniem treści o charakterze komercyjnym - powiedział w Polskim Radiu 24 prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio 24 POLSKA UOKiK Doda Filip Chajzer społeczeństwo influencerzy reklama