Polskie Radio
Section05

moda

Polska moda 2.0. Jak przekuć artystyczną wizję w rynkowy sukces?

Polski moda zyskuje na znaczeniu, a metka "Made in Poland" staje się synonimem jakości i zrównoważonego podejścia. Jednak za kulisami pięknych wybiegów kryje się brutalna weryfikacja marzeń, związana z finansowymi i organizacyjnymi trudnościami. Instytut Przemysłów Kreatywnych uruchamia projekt "Polska_Kreatywni: Moda", aby wesprzeć projektantów w rozwoju biznesowym oraz wdrażaniu nowoczesnych technologii.
Zobacz więcej na temat:  Czwórka projektowanie mody ekologia Kasia Dydo

Cyfrowy Paszport Produktu. Plan Unii Europejskiej na ograniczenie fast fashion

Ubrania słabej jakości, które zalewają światowej rynki to zmora dzisiejszego przemysłu modowego. Aby ograniczyć szkodliwą działalność producentów fast fashion i ultra fast fashion, Unia Europejska decyduje się wprowadzić nowe zasady i rozwiązania, które będą obowiązywały we wszystkich krajach członkowskich.
Zobacz więcej na temat:  Czwórka zrównoważona moda moda cyrkularna ekologia fast fashion Piotr Firan

Między akceptacją a lękiem. Jak ubrania kształtują relacje nastolatków?

W świecie, w którym media społecznościowe wyznaczają trendy szybciej niż pokaz mody, styl ubierania staje się czymś więcej niż tylko estetycznym wyborem. Dla wielu młodych ludzi to sposób na zdobycie akceptacji, podkreślenie swojej indywidualności, ale też źródło hejtu i presji. Jak moda wpływa dziś na relacje rówieśnicze?
Zobacz więcej na temat:  dzieci psychologia dojrzewanie nastolatki szkoła

O historii sztuki i kolekcjonowaniu mody. Adam Leja gościem Trójki

Adam Leja będzie gościem audycji "Ludzie w Ubraniach" na antenie radiowej Trójki. Kolekcjoner mody i biżuterii, historyk sztuki oraz galerzysta opowie o swojej imponującej kolekcji - liczącej tysiące artefaktów, wśród których znajdują się kreacje i akcesoria największych ikon stylu XX wieku. Jego zbiory można obecnie oglądać m.in. na wystawie "Niech nas widzą!" na Zamku Królewskim w Warszawie.
Zobacz więcej na temat:  Zamek Królewski