Bilbord działa na kierowców

Ostatnia aktualizacja: 17.04.2013 18:38
W Kanadzie sprawdzono jak przydrożne bilbordy działają na kierowców. Kiedy dociskamy pedał gazu, a kiedy przystajemy na poboczu sprawdziliśmy w "Czwartym Wymiarze".
Audio
  • Jak przydrożne reklamy wpływają na kierowców (Czwarty Wymiar/Czwórka)
Bilbord działa na kierowców
Foto: Glow Images/East News

Język bilbordów działa na kierowców - udowodnili kanadyjscy naukowcy. Na widok "negatywnych" treści, kierowcy zwalniają i czasami zjeżdżają z pasa. Kiedy zauważają "pozytywne" treści jadą jednostajnie lub nieznacznie przyspieszają.

Naukowcy skonstruowali specjalny program do symulatora jazdy w samochodzie. Każdy z badanych widział 20 różnych reklam. Eksperci obserwowali reakcje badanych kierowców.

Maurycy Seweryn, coach z Warszawskiej Grupy Doradców komentując te badania, podkreśla, że reklamy przy drogach mają wpływ na jakoś naszej jazdy, a także poziom bezpieczeństwa kierowców.

Więcej o bilbordach i ich wpływie dowiesz się słuchając załaczonego dźwięku z audycji "Czwarty Wymiar".   

(pj)

Czytaj także

Kabina 3D zmienia rzeczywistość

Ostatnia aktualizacja: 07.03.2013 13:02
O nowym urządzeniu, za pomocą którego można równie dobrze wyremontować dom, jak zrobić komuś krzywdę, opowiada jego twórca, Adam Bartoszewicz.
rozwiń zwiń
Czytaj także

System Sensor. Okno na świat dla niepełnosprawnych

Ostatnia aktualizacja: 04.04.2013 18:08
Są wśród nas ludzie, którzy nie potrafią samodzielnie siedzieć, mówić, poruszać się. Nie oznacza to jednak, że nie mogą kontaktować się ze światem. Pomagają im w tym takie urządzenia, jak System Sensor.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Projekt EMBS – wymiana studencka bez granic?

Ostatnia aktualizacja: 16.04.2013 16:41
Projekt Emerging Markets Business Summit, przygotowali przedsiębiorczy studenci m.in. z warszawskiej SGH, we współpracy z żakami m.in. z Brazylii i Indonezji. - Dzięki wymianie studenckiej nasi koledzy poznali Polskę nie tylko od strony kulturalnej, ale także biznesowej - mówią organizatorzy.
rozwiń zwiń