Polskie Radio

"Twórcze Napięcie", czyli sprężyna logiem Polski

Ostatnia aktualizacja: 21.10.2014 08:00
Jaki symbol graficzny najlepiej opisuje dynamiczny rozwój naszego kraju? Inicjatorzy akcji "Logo dla Polski" uznali, że energię, która od lat mu towarzyszy można porównać jedynie z działaniem sprężyny. Dlatego właśnie ten przedmiot stanie się symbolem Polski, jako marki. O tym, jak dokładnie będzie wyglądać logotyp zadecydujemy w głosowaniu.
Sprężyna logiem Polski, jako marki
Sprężyna logiem Polski, jako markiFoto: Wikipedia/Roger McLassus

"Logo dla Polski" - takim hasłem opatrzona jest niecodzienna kampania, której celem jest wybór graficznego symbolu naszego kraju. Poza flagą i godłem ma to być kolejny element, który zwiększy rozpoznawalność Polski na forum międzynarodowym.

Nowy symbol w głównej mierze będzie służył promocji rodzimej gospodarki. - Widzimy dużą potrzebę wzmocnienia wizerunku Polski i polskich przedsiębiorstw za granicą. Opracowanie jednego znaku zwiększy dynamikę rozwoju gospodarczego naszego kraju oraz siłę eksportowanych marek - powiedziała  Henryka Bochniarz , prezydent Konfederacji Lewiatan. Pretekstem do stworzenia logotypu były obchody kluczowych dla Polski rocznic 25-lecia odzyskania wolności, 15-lecia wejścia do NATO oraz 10-lecia akcesji do Unii Europejskiej. Ale pomysł na opracowanie spójnej strategii marketingowej dla Polski jako marki nie był nowy.

Czwórka Polskiego Radia zaprasza na audycję poświęconą projektowi "Logo dla Polski" >>>

Pierwsze próby pracy nad brandingiem rozpoczęto już w 2004 roku. Wtedy na zlecenie Krajowej Izby Gospodarczej Wally Olins, światowej sławy ekspert w dziedzinie budowania Marek, przygotował idee "Creatvie Tension - Twórcze Napięcie". - Opracowana koncepcja sprężyny jest zwieńczeniem tych prac - tłumaczył Andrzej Arendarski , prezes KIG. Uznano, że to właśnie ten przedmiot najpełniej oddaje ducha "Twórczego Napięcia", które jest wpisane w historię polskich przemian.

Projekty trzech logotypów:

Projekty"Symbol sprężyny pokazuje nasz potencjał, nasze niepokorne, ale jednocześnie konstruktywne podejście do świata. Odnosi się również do historii Polski - im bardziej, jako naród, byliśmy przytłaczani, tym emitowaliśmy większą energią, tym odradzaliśmy się silniejsi" - piszą o symbolice sprężyny pomysłodawcy projektu. Jednak o tym, jaki będzie ostateczny kształt znaku, zadecydują Polacy w drodze głosowania.

Głosowanie trwa do 28 października. W wyborach mogą wziąć udział posiadacze polskiego obywatelstwa, mieszkający w kraju i za granicą. Osoby, które nie mają dostępu do Internetu, również będą mogły wziąć udział w głosowaniu - za pomocą specjalnie przygotowanego formularza, który można otrzymać kontaktując się ze Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR.

Na jeden z trzech projektów graficznych "Logo dla Polski" można zagłosować tu >>>

Logo dla Polski to inicjatywa społeczna środowisk biznesowych zrzeszonych w: Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR, Krajowej Izbie Gospodarczej, Konfederacji Lewiatan oraz Pracodawcach RP.

Wybrany przez społeczeństwo logotyp organizatorzy przekażą na rzecz Skarbu Państwa.

(pkur/mm)

Zobacz więcej na temat: POLSKA reklama
Czytaj także

Jak skutecznie promować Polskę?

Ostatnia aktualizacja: 01.05.2014 17:56
Ostatnio pojawił się pomysł, aby Polskę promować przez skojarzenia z wódką. Czy kontrowersyjna reklama, albo kampania społeczna to dobry sposób na kreowanie wizerunku kraju? Zapraszamy do dyskusji w piątkowe popołudnie.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Czy promowanie Polski wódką to dobra koncepcja?

Ostatnia aktualizacja: 02.05.2014 17:30
Wszystkim nam zależy, żeby Polska kojarzyła się jak najlepiej, przyciągała miliony turystów i była symbolem nowoczesnego, ważnego państwa na mapie Europy. Szkopuł w tym, że jeszcze nie do końca wiemy, w jaki sposób się promować, a niektóre pomysły są co najmniej kontrowersyjne.
rozwiń zwiń