Poczwórna tęcza uwieczniona na zdjęciu

Ostatnia aktualizacja: 07.10.2011 08:00
I to po raz pierwszy w historii. Fenomenalne zdjęcia zrobił niemiecki łowca tęcz, zachęcony przez amerykańskich meteorologów.
  • Poczwórna tęcza uwieczniona na zdjęciu - relacja Rafała Motriuka (IAR)
Zdjęcie podwójnej tęczy
Zdjęcie podwójnej tęczyFoto: fot. Print Screen www.huffingtonpost.com

Podwójna tęcza nie jest niczym niezwykłym. Ta druga jest zwykle bledsza od pierwszej, a tworzy ją mniejsza część światła słonecznego, która rozprasza się w kroplach wody nieco inaczej niż główna jego porcja. Trzecia tęcza - praktycznie niewidoczna gołym okiem - powstaje z "mniejszej części tej mniejszej części".

Zobacz galerię dzień na zdjęciach >>>

Teoretycznie naukowcy stwierdzili, że w odpowiednich warunkach - gdy chmury są ciemne a krople deszczu jednakowej wielkości - powinna pojawić się również tęcza czwarta. Okazało się, że faktycznie jest to możliwe.

Niedaleko Bremerhaven na północy Niemiec czwartą tęczę sfotografował wreszcie niejaki Michael Theusner. Łowcy tęcz potrzebny był do tego specjalistyczny sprzęt, program komputerowy do poprawy ostrości obrazu oraz wiedza wynikająca z 250 lat pracy jego poprzedników.

mr

Zobacz więcej na temat: fotografia NAUKA Niemcy

Odkryto nową planetę. Jak z "Gwiezdnych Wojen"

Ostatnia aktualizacja: 15.09.2011 12:00
Amerykańscy astronomowie poinformowali o odkryciu planety, która okrąża dwa słońca. To pierwsze takie odkrycie w historii badań kosmosu.

Odkryto mgławicę "sadzonego jajka". Polacy pomogli

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2011 07:30
Astronomowie zaobserwowali mgławicę o niecodziennym kształcie. Wygląda ona trochę jak sadzone jajko - z dużą gwiazdą w środku i obłokiem materii na zewnątrz.

"Rozpoczyna się nowy złoty wiek astronomii"

Ostatnia aktualizacja: 03.10.2011 01:30
Europejscy naukowcy uruchomili w Chile największy i najbardziej skomplikowany teleskop świata. Alma i ma dokonać nowatorskich odkryć dotyczących historii wszechświata.