Festiwal Opera Rara. Germanik w Krakowie

Ostatnia aktualizacja: 24.01.2017 16:53
W "Filharmonii Dwójki" odtworzymy krakowską premierę opery Nicoli Porpory "Germanico in Germania". W roli tytułowej znakomity kontratenor Max Emanuel Cenčić.
Max Emanuel Cenić
Max Emanuel CenčićFoto: mat. prasowe

Victor Jimenez Diaz_foto Miguel Anxo 1-200.jpg
Festiwal Opera Rara 2017 na antenie Dwójki

Rok 14 n.e., rubieże Imperium. Wielki rzymski wódz Germanik przekracza Ren i dociera do Germanii, by podporządkować ją cesarzowi Tyberiuszowi. Rzecz mogłaby zamknąć się w historii podboju, ale barokowa opera nie byłaby kompletna, gdyby nie pojawił się w niej wątek miłosny – ten rozgrywa się to w ariach germańskiego wodza Arminiusa (chwytająca za serce aria "Parto, ti lascio, o cara"), to w zdolnym przezwyciężyć wrogość uczuciu łączącym Teutonkę Ersindę (w tej roli krystaliczny sopran - Julia Lezhneva) i rzymskiego generała Cecinę.

Jednak w "Germanico in Germania", trzyaktowym dziele Nicoli Porpory do libretta Nicoli Coluzziego, to tytułowy bohater skupia na sobie największą uwagę. W 1732 roku grał go kastrat Domenico Annibali, dziś w roli Germanika czaruje swym głosem Max Emanuel Cenčić, wybitny kontratenor rodem z Chorwacji. W polskiej premierze opery solistom towarzyszyć będzie bezbłędna orkiestra Capella Cracoviensis z werwą i gracją prowadząca przez meandry partytury Neapolitańczyka.

Wyk. Max Emanuel Cenčić – kontratenor, Julia Lezhneva – sopran, Marzena Lubaszka – sopran, Dilyara Idrisova – sopran, Mary-Ellen Nesi – mezzosopran, György Hanczár - tenor
Capella Cracoviensis, Jan Tomasz Adamus – dyrygent

(Festiwal Opera Rara, Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie, 27.01.2017)

***
Na "Filharmonię Dwójki" w niedzielę (29.01) w godz. 18.00-21.00 zaprasza Marek Zwyrzykowski.

jp/mc

Zobacz więcej na temat: opera Kraków
Czytaj także

Festiwal Opera Rara. "Elitarność i żywioł ulicy"

Ostatnia aktualizacja: 18.01.2017 18:36
- "Karnawał barokowy" wyraża to, czym chcemy, by był festiwal operowy: by zszedł na różne poziomy miasta, dobywał się w różnych jego przestrzeniach, pokazywał ideę współpracy - podkreślał Robert Piaskowski, dyrektor programowy festiwalu Opera Rara, przywołując spektakl inaugurujący krakowskie święto operowe.
rozwiń zwiń