X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Facebook to "neutralna platforma" czy agencja reklamowa?

Ostatnia aktualizacja: 24.03.2018 18:00
– Facebook jest infrastrukturą społeczną dla co najmniej 2 miliardów ludzi na świecie, a zachowuje się tak, jakby nadal był małą aplikacją wymyśloną gdzieś w akademiku – ocenia Szymon Szymczyk, ekspert ds. komunikacji i rynku mediów społecznościowych.
Audio
  • Czy afera ws. Cambridge Analytica może trwale osłabić pozycję Facebooka? (Raport o stanie świata/Trójka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/13_Phunkod

afera pap1200.jpg
Afera z Cambridge Analytica: Facebook traci miliardy, co z zaufaniem?

O co chodzi w aferze ws. Cambridge Analytica? Firma ta od około 2-3 lat chwaliła się wielkimi osiągnięciami w marketingu politycznym. Gdy dziennikarze zaczęli badać jej działalność, zaczęła bagatelizować swoją rolę. – Dziennikarze ustalili ostatnio na podstawie informacji od tzw. sygnalistów, że Cambridge Analytica od swojego początku dążyła do innego sposobu profilowania reklam politycznych. Ich podejście było innowacyjne, bo zakładało, że powinni o ludziach wiedzieć dużo więcej niż to interesowało dotychczas sztaby wyborcze – wyjaśnia Szymon Szymczyk. 

Jak dodaje gość Dariusza Rosiaka Cambridge Analytica uznało, że potrzebuje zdobyć ogromną bazę informacji o profilach psychologicznych osób i ich cechach osobowości, aby na podstawie tego móc kierować reklamy. Nie mogli tego zrobić w łatwy i tani sposób, aż nie dowiedzieli się o badaniach naukowców z Uniwersytetu Cambridge, którzy stworzyli odpowiednie testy opracowując badania. Rezultaty tych badań opublikowano. Badacze nie zgodzili się na współpracę z firmą, na co przystał jednak jeden z pracowników uniwersytetu. 


shutterstock_facebook_d.jpg
Wykradzione dane milionów użytkowników Facebooka

Jak wyglądało zbieranie informacji? Komu płacono za wzięcie udziału w testach na Facebooku? Jak aplikacja dotarła do danych znajomych tych osób na portalu społecznościowym, profilując dziesiątki tysięcy użytkowników serwisu bez ich wiedzy czy zgody?  Czy zwykli użytkownicy zdają sobie sprawę, jaką kopalnią wiedzy o nich są ich profile? Co spowodowało, że w 2018 roku podniosły się głosy krytyczne na temat Facebooka? 

Zapraszamy do wysłuchania dołączonej audycji, w której ponadto:   

  • Czy Słowacja jest państwem doszczętnie skorumpowanym przez mafię?
  • Nicolas Sarkozy musi odpowiedzieć przed sędziami śledczymi na zarzuty o korupcję polityczną. Czy i tym razem były prezydent się wywinie?
  • W programie również wizyta wybitnego argentyńskiego pisarza Martina Caparrosa 

***

Tytuł audycji: Raport o stanie świata 
Prowadzi: Dariusz Rosiak
Goście: Szymon Szymczyk (ekspert ds. komunikacji i rynku mediów społecznościowych), Grzegorz Dobiecki (autor programu "To był dzień na świecie" w Polsat 2), Martín Caparrós (autor m.in. "Księżyc. Od nowiu do nowiu", która ukaże się w Polsce na początku kwietnia)
Autor materiału dodatkowego: Adrian Bąk 
Data emisji: 24.03.2018 
Godzina emisji: 15.07

gs/ag

Czytaj także

Po co Donaldowi Trumpowi wojna handlowa?

Ostatnia aktualizacja: 10.03.2018 16:05
Prezydent Trump wprowadza cła na stał i aluminium.
rozwiń zwiń