X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Przestrzeń miejska bez szpecących reklam? Da się!

Ostatnia aktualizacja: 07.11.2019 19:00
Powoli z przestrzeni publicznej znika nadmiar reklam. Wszystkie duże polskie miasta pracują nad swoimi kodeksami reklamowymi, które mają ograniczyć chaos. Taką możliwość daje im ustawa krajobrazowa.
Audio
  • Małymi krokami ku estetycznemu miastu (Reportaż/Trójka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com/katatonia82

W centrach miast nikt już nie chce tolerować szpecących szyldów i nadmiaru reklam w oknach wystawowych. W wielu miastach podjęto rozmowy z przedsiębiorcami na ten temat. Nie jest to łatwe zadanie, ale jak zmienia się przestrzeń w wyniku współpracy rad miasta z właścicielami firm i sklepów, można zobaczyć na otwartej właśnie w Poznaniu wystawie, która pokazuje stan witryn przed i po zmianie. O wyglądzie "przed" chciałoby się zapomnieć…

– Jest to inicjatywa powstała na przestrzeni ostatnich dwóch lat i ma duży wpływ na estetykę miasta i porządkuje przestrzeń miejską, jeżeli chodzi o reklamy i praktyki reklamowe przedsiębiorców. Chcemy promować estetyczne, minimalistyczne podejście do prezentacji swojego biznesu. Przykładowo, przy ulicy Żydowskiej mamy kawiarnię, która tak naprawdę nie ma żadnej reklamy, tylko małą markizę z delikatnym napisem i to, a nie krzykliwe hasła i kolory, wystarczy, żeby przyciągnąć klienta – opowiada jeden z organizatorów wystawy.

Jaka książka zainspirowała naszego rozmówcę do uporządkowania przestrzeni w swoim mieście? W jaki sposób nagradzani są przedsiębiorcy, którzy zdjęli ze swoich lokali nieestetyczne banery?  Zapraszamy do wysłuchania dołączonego reportażu.

***

Posłuchaj także innych reportaży emitowanych w Trójce >>>

***

Tytuł audycji: Reportaż w Trójce
Tytuł reportażu: "Małymi krokami"
Autorka reportażu: Urszula Żółtowska-Tomaszewska
Data emisji: 7.11.2019
Godzina emisji: 18.43

kr