Studenci pomagają starszym utrzymać biznes w pandemii

Ostatnia aktualizacja: 08.07.2021 12:45
"Dziadkowie biznesu" to inicjatywa zapoczątkowana przez studentów zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. W ramach prowadzonej kampanii wolontariusze pomagają osobom niezaznajomionym z nowymi technologiami w promocji prowadzonego przez nich biznesu. Na czym polega inicjatywa i jakie efekty przynoszą prowadzone w jej ramach działania?
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Foto: Shutterstock

Studenci postanowili pomóc osobom od lat prowadzącym swój biznes, którego przyszłość w związku pandemią stanęła pod znakiem zapytania. Młodzi miłośnicy zarządzania wykorzystują w swoich działaniach internet i platformy społecznościowe. Ich zdaniem to właśnie one są najszybszym kanałem komunikacji z zainteresowanymi klientami.

– Wszystko zaczęło się od jednej z prac domowych. Mieliśmy zrealizować projekt w ramach inicjatywy społecznej. Zajęcia się skończyły, a my nie mieliśmy zamiaru zaprzestać pracy. Nasza znajoma zauważyła w mediach społecznościowych informację o starszej pani, która sprzedawała kwiaty na ulicy. Okazało się, że informacja szybko się rozprzestrzeniła, a ludzie, którzy chcieli ją wspomóc, chętnie kupowali bukiety. Pomyśleliśmy, że w ten sposób możemy promować także inne biznesy – opowiadała Julia Czumaj, współzałożycielka projektu "Dziadkowie biznesu".


Posłuchaj
05:35 PR3_MPLS 2021_07_08-12-34-24_uw_wolontariat.mp3 "Dziadkowie biznesu". Studenci pomagają w promowaniu działalności (Trójka do trzeciej)

 

"Dziadkowie biznesu"

– Postanowiliśmy zebrać informacje o tego typu biznesach w jednym miejscu. Stworzyliśmy konta w mediach społecznościowych i zaczęliśmy publikować ogłoszenia. Początkowo sami chodziliśmy do starszych przedsiębiorców i pytaliśmy, czy potrzebują naszej pomocy. Teraz dostajemy już zgłoszenia z całej Polski – mówiła inicjatorka.

– Spotykamy się z różnymi reakcjami. Nie wszyscy są zainteresowani, by promować swoją działalność w sieci. Początkowo trudno było nam kogokolwiek przekonać do naszego pomysłu. Wiele osób, którym chcieliśmy pomóc, nie było przekonanych do internetu. Część z nich została też w przeszłości oszukana i się zraziła. Znamy historię pana, który powierzył firmie przygotowanie kampanii reklamowej na jeden z portali. Zainwestował sporo pieniędzy, a reklama nigdy nie pojawiła się w sieci. My chcemy pomagać zupełnie za dramo – podkreślała.

Skala pomocy

– W tym momencie mamy już około pięćdziesięciu postów z ogłoszeniami z całej Polski. Udało nam się zachować kontakt z kilkoma przedsiębiorcami. Dzięki nim wiemy, że nasza praca przyniosła efekty. Zgłaszają się do nas osoby z różnych branż i miast. Ostatnio była to pani Kazimiera, która prowadzi jeden z ostatnich kiosków w swojej okolicy oraz pan, który od lat jest właścicielem sklepu ze szczotkami – podsumowała. 

Informacje na temat prowadzonej kampanii oraz o przedsiębiorcach potrzebujących pomocy można znaleźć na wszystkich najpopularniejszych platformach społecznościowych.

***

Tytuł audycji: Trójka do trzeciej
Prowadzi: Mateusz Drozda
Data emisji: 08.07.2021
Godzina emisji: 12.34

zch

Czytaj także

Działać jak biznesmen (w pracy i w domu)

Ostatnia aktualizacja: 26.10.2020 02:00
"Co jest dobrego w tym, czego jeszcze nie widzę?" Anny Skoczylas to zbiór doświadczeń z wielu lat, praktycznej wiedzy i sprawdzonych narzędzi, dla ludzi aktywnych zawodowo oraz tych, którzy chcą być zawodowo aktywni: szefów i pracowników, liderów i członków zespołu. Ale czy tylko? O to w audycji "Nie do powiedzenia" autorkę zapytała Agnieszka Furtak-Bilnik.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Rolnicy zaorali internet!

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2021 06:30
Zaskakującą dużą grupę wielbicieli mają w internecie filmy i kanały prowadzone przez rolników. Nie tylko pokazują one codzienne życie i prace w gospodarstwach, ale również przekazują informacje techniczne (dotyczące np. kombajnu) lub porady (w jaki sposób naprawić kultywator). Co ciekawe, statystki pokazują, że spora część ich widzów to mieszkańcy miast!
rozwiń zwiń