Szpetne reklamy do wymiany

Ostatnia aktualizacja: 13.01.2015 10:30
Centrum Warszawy nie wygląda jak Time Square, gdzie reklama wielkoformatowa dodaje kolorytu. - U nas budynki owija się "szmatami" - mówią eksperci w Czwórce.
Audio
  • Aleksandra Stępień, prezes stowarzyszenia "Miasto Moje A w Nim" i Patryk Zaręba z "Forum Rozwoju Warszawy" (Czwórka/Się mówi)
Reklamy na nowojorskim Time Square dodają uroku temu kultowemu miejscu
Reklamy na nowojorskim Time Square dodają uroku temu kultowemu miejscu Foto: Frickl/Jon Wiley

Od bilbordów, które "zdobią" pobocza dróg dojazdowych do miast, po wielkoformatowe siatki, oplatające wieżowce - to obraz polskiej reklamowej nędzy i rozpaczy. - W latach 90. pofolgowaliśmy sobie, uznawaliśmy, że reklama jest świadectwem kapitalizmu, rozwoju nowoczesności, lubiliśmy ją - mówiła w Czwórce Aleksandra Stępień, prezes stowarzyszenia "Miasto Moje A w Nim".

Ta kapitalistyczna tradycja przetrwała do dziś. Ale może lepsze wielkie zdjęcie plaży, niż to co się za nim kryje? - W stolicy nie ma przestrzeni, gdzie można powiesić eleganckie nośniki elektroniczne, Rotunda jest do wymiany, biurowiec Universal jest do zburzenia, to jest na szybko, tanio owijane "szmatami" - zauważył Patryk Zaręba z "Forum Rozwoju Warszawy".

Czy polski "outdoor" ma szansę się dźwignąć, a może powinnien upaść?

***

Tytuł audycji: Się mówi

Prowadził: Piotr Firan

Goście: Aleksandra Stępień prezes stowarzyszenia "Miasto Moje A w Nim" i Patryk Zaręba z Forum rozwoju Warszawy

Data emisji: 12.01.2015

Godzina emisji: 14.00

pkur/kul

Zobacz więcej na temat: Czwórka Piotr Firan reklama
Czytaj także

Tabu w reklamie. Gdzie jest granica?

Ostatnia aktualizacja: 08.10.2014 17:33
Ostatnio reklama jednej z marek odzieżowych, sugerująca akt seksualny pomiędzy dwójką młodych ludzi, wywołała duże oburzenie publiczne w całej Polsce. Tylko w ciągu pierwszych 48 godzin od premiery reklamy, do właściciela marki wysłano ponad dwa tysiące listów sprzeciwu. Gdzie jest granica dobrego smaku we współczesnej reklamie i czy możemy ją sztywno wytyczyć?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Zielone graffiti i ekoreklamy zawładną ulicami miast?

Ostatnia aktualizacja: 25.10.2014 13:06
Jak ozdobić ulice miast w naturalny, a jednocześnie ciekawy sposób? Wystarczy zaopatrzyć się w mech, maślankę i wodę.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Szyldy na blachach, napisane flamastrem - polska reklama z lat 90.

Ostatnia aktualizacja: 24.11.2014 08:00
Font o nazwie "Golonka", stworzony na podstawie napisu sprzed 30 lat nad barem? To efekt badania projektantów nad designem, typowym dla lat 90.
rozwiń zwiń