Zagraniczni recenzenci zachwyceni "Dobrym chłopcem" Jana Komasy

Ostatnia aktualizacja: 18.11.2025 15:25
Film porównywany jest do "Mechanicznej pomarańczy" Stanleya Kubricka.
Stephen Graham i Jan Komasa na planie filmu Dobry chłopiec
Stephen Graham i Jan Komasa na planie filmu "Dobry chłopiec"Foto: mat. prasowe/ Łukasz Bąk

Najnowszy film Jana Komasy ("Sala samobójców. Hejter", "Boże Ciało") spotkał się z entuzjastycznym odbiorem krytyków. Na Rotten Tomatoes ma aż 94% pozytywnych recenzji, a odtwórca głównej roli, Anson Boon, otrzymał nagrodę dla Najlepszego Aktora podczas 20. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Rzymie.

Podobnie jak u wczesnego Yorgosa Lanthimosa, osobliwy pomysł odgrywa kluczową rolę w filmie, ale to aktorzy wnoszą prawdziwą głębię do historii, która mogłaby stać się jednowymiarowa -  ocenia Damon Wise, Deadline Hollywood Daily.

Najnowszy film Jana Komasy łączy różne gatunki i przywodzi na myśl "Mechaniczną pomarańczę" w nowoczesnym wydaniu - pisze Matthew Creith z The Wrap.

W filmie jest coś bardzo teatralnego - potrafię sobie wyobrazić taki spektakl na londyńskim West Endzie. Być może zrobiłby znacznie mniejsze wrażenie z mniej utalentowaną obsadą: Graham i Riseborough doskonale odgrywają subtelną podłość - Peter Bradshaw - The Guardian

Teraz poinformowano, że dystrybutor Magnolia Pictures nabył prawa do filmu na rynek amerykański. "Dobry chłopiec" będzie także emitowany w kinach na terytorium: Wielkiej Brytanii i Irlandii, Niemiec, Austrii i Szwajcarii, Włoch, Hiszpanii, Japonii, krajów Beneluksu, Bliskiego Wschodu, Portugalii, Singapuru, Bułgarii, Grecji, Tajwanu i Turcji.

Fabuła "Dobrego chłopca"

Dziewiętnastoletni Tommy (Anson Boon) lubi swoje beztroskie, pełne używek i lekkomyślnej przemocy życie. Pewnej nocy zostaje porwany przez nieznajomego, Chrisa (Stephen Graham). Budząc się w piwnicy położonego na uboczu domu, chłopak trafia w sam środek dysfunkcyjnej rodzinnej dynamiki. Chris i jego tajemnicza żona Kathryn (Andrea Riseborough) próbują uczynić z niego „dobrego chłopca” poprzez specyficzną resocjalizację. Ta przewrotna opowieść o wolności i kontroli pokazuje, jak Tommy zmuszony do czytania książek i uczenia się manier, myśli tylko o jednym: jak stamtąd uciec.


mo, mat. prasowe