Dlaczego gry czasem nie wychodzą? Na to pytanie usiłuje odpowiedzieć Michał Pisarski, autor książki "Przegrani. Legendarne porażki świata gier", która ukaże się już 29 października. Z publikacji dowiemy się m.in. jak chciwość niemal pogrążyła markę Tomb Raider, który projekt konsoli do gier współfinansowała szwedzka mafia i czemu egzemplarze "E.T." na Atari 2600 skończyły zakopane na pustyni
Przy "E.T." mieliśmy o tyle absurdalną sytuację, że licencja była bardzo droga, ale nikt nie pomyślał o tym, że oprócz licencji przydałaby się jeszcze fajna gra do niej podczepiona - mówi autor książki, który o publikacji opowiadał niedawno w studiu Czwórki. Gościowi, który ją robił, tak, jednemu gościowi, dali na to trzy albo cztery tygodnie. To i tak był cud, że to co on zrobił w ogóle działało. Atari przygotowało ogromny nakład tej gry. Zalała sklepy, wszędzie były reklamy. Więc jest to typowa sytuacja, że budżet całościowy, z marketingiem, wynosił 40 milionów, z czego pan programista dostał tysiąc dolarów i nara.
Michał Pisarski to dziennikarz, twórca internetowy i autor, specjalizujący się w tematach związanych z technologią, grami i retro-elektroniką. Swoje umiejętności i wiedzę szlifował, pracując dla czołowych mediów takich jak Komputer Świat, Newsweek Polska czy Business Insider Polska. Od 2018 roku prowadzi popularny kanał na YouTube o nazwie Michał Pisarski Tech.
mo, mat. prasowe