Amerykańskie stowarzyszenie Cinema United opublikowało w tym tygodniu swój coroczny raport Strength of Theatrical Exhibition. Wynika z niego, że frekwencja kinowa pokolenia Z (osoby urodzone mniej więcej od 1995 roku do 2012 roku) wzrosła o 25% w ciągu ostatnich 12 miesięcy – to najwyższy wzrost wśród wszystkich grup wiekowych. Widzowie z pokolenia Z odwiedzają kina średnio 6,1 razy rocznie.
Badania wykazały też, że aż 77% Amerykanów (tj. ponad 200 milionów) obejrzało co najmniej jeden film w kinie, a liczba stałych kinomanów (którzy oglądają sześć lub więcej filmów rocznie) wzrosła o 8% w porównaniu z rokiem 2024.
O 15% wzrosło też zainteresowanie programami lojalnościowymi kin w Ameryce Północnej. Według badania, w Stanach Zjednoczonych korzysta z nich 135 milionów osób.
Liczba osób, które obejrzały sześć lub więcej filmów, wzrosła w zeszłym roku o oszałamiające 8%, a biorąc pod uwagę imponującą listę filmów na 2026 rok, ten trend ma szansę się utrzymać – powiedział w oficjalnym oświadczeniu Michael O’Leary, prezes i dyrektor generalny Cinema United.
mo