Strona główna > Artykuł

"Pomysł na Karpaty" - Hanna Bogoryja-Zakrzewska

Polskie Radio

Wtorek, 18 lutego 2014, godz.21.14, Program1. Podkarpacie odwiedza rocznie 1 mln turystów a sąsiadującą Małopolskę aż 12 milionów. Już w 1993 roku powstał Euroregion Karpaty, który miał wspólnie promować kraje karpackie. Tak jednak się nie stało. Teraz dzięki dofinansowaniu ze Szwajcarii jest szansa na powstanie "Marki Karpackiej".

fot. fot. Jasiek Joniak

Wszystko co najlepsze: dobre hotele, tradycyjne jedzenie, karpackie wino, atrakcje turystyczne będzie pod jednym szyldem Karpaty sprzedawane w całej Europie. To może rozruszać gospodarkę w tym nieco zapomnianym kawałku Europy.
W tej chwili trwają przygotowania do powstania marki. Biznesmeni, hotelarze, rozmaite stowarzyszenia jeżdżą do Szwajcarii po inspiracje oraz by nawiązać kontakty a z drugiej strony inwestuje się pieniądze w rozwijanie lokalnej przedsiębiorczości.

Audycja współfinansowana przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej, przygotowana we współpracy z Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju.


/

 

 

/