Wakacje rodem z PRL

Ostatnia aktualizacja: 09.07.2013 17:15
Czasy, gdy na urlopy jeździło się "Maluchem", wypchanym bagażami aż po sam dach, a celem były słoneczne plaże w Chałupach, bądź Władysławowie wspominają Izabela Skrybant z Tercetu Egzotycznego i Paweł Stasiak, wokalista Papa Dance.
Audio
  • Wakacje w czasach PRL wspominają Izabela Skrybant z Tercetu Egzotycznego i Paweł Stasiak, wokalista Papa Dance (Stacja Kultura/Czwórka)
Letni wypoczynek nad Bałtykiem
Letni wypoczynek nad BałtykiemFoto: PAP/CAF/Kopec

Choć rzesze Polaków w czasach PRL zajadały się lodami Bambino na sopockim molo, lub podziwiały panoramę Zakopanego ze szczytu Gubałówki, znani i lubiani artyści wyjeżdżali za granicę. Jednym z ich ulubionych kierunków letnich wojaży była Rumunia.

– To był taki wyjazd superwytworny – opowiada Izabela Skrybant z Tercetu Egzotycznego. – Są tam słynne błota, piękne plaże i cudowna woda, w których spędzało się całe dnie, a wieczorem przychodził czas na potańcówkę.

Paweł Stasiak, wokalista Papa Dance zaś wspomina, że choć w Polsce jego formacja święciła wówczas triumfy, dobrze było spędzić urlop za granicą, gdzie fani zatrzymywali ich sporadycznie. – Czasem siadaliśmy razem z ludźmi, którzy nas rozpoznali, w kawiarni i rozmawialiśmy – wspomina artysta. – Zwłaszcza, że nie byliśmy zespołem, który po każdym koncercie idzie spokojnie spać. Raczej staraliśmy się zwiedzać okolice, wiedzieć, co ciekawego można zobaczyć, a także które... nocne kluby warto odwiedzić.

(kd)

Czytaj także

Muzeum PRL-u: płatki mydlane, fototapeta i sklep, w którym nic nie ma

Ostatnia aktualizacja: 17.05.2013 16:30
Żeby wybrać się w tę podróż w czasie nie potrzebny nam wehikuł. Wystarczy bilet do Rudy Śląskiej, bo tam właśnie mieści się Muzeum PRL-u.

Drogowskazy Czwórki - zwiedzamy Polskę! Sprawdź szczegóły

Ostatnia aktualizacja: 12.07.2013 09:00
W każdy wtorek i piątek Czwórka będzie odsłaniała przed słuchaczami miejsca na mapie naszego kraju, które warto poznać. Trwa drugi tydzień akcji. Odwiedziliśmy już Ustrzyki Dolne, byliśmy także w Sejnach, Łomży i Tarnowie. A przed nami Pułtusk.
Czytaj także

Zadbaj o szczepienie przed wyjazdem w tropiki

Ostatnia aktualizacja: 08.07.2013 16:54
Wyjeżdżając na wakacje do egzotycznych krajów warto pamietać o szczepieniach. Zapewnią nam one udane wakacje i bezpieczny powrót do domu.