Adrian Thomas po raz drugi o werdykcie Trybunału

Ostatnia aktualizacja: 22.02.2013 14:55
W ostatnim "Płytowym Trybunale Dwójki” jury wybrało najlepszą interpretację Kwintetu fortepianowego g-moll op. 34 Juliusza Zarębskiego. Obradom poświęconym arcydziełu polskiej kameralistyki uważnie przysłuchiwał się Adrian Thomas.
Dorota Kozińska, Kacper Miklaszewski i Karol Radziwonowicz podczas obrad Trybunału
Dorota Kozińska, Kacper Miklaszewski i Karol Radziwonowicz podczas obrad Trybunału Foto: Grzegorz Śledź/PR2

Po raz drugi w ciągu ostatniego miesiąca wybitny brytyjski muzykolog podzielił się z czytelnikami swojego bloga (onpolishmusic.com) uwagami na temat decyzji podejmowanych przez nasze jury (w składzie: Dorota Kozińska, Kacper Miklaszewski, Karol Radziwonowicz). Przypomnijmy, że najlepszym nagraniem "Kwintetu" Zarębskiego Trybunał ogłosił interpretację Kwintetu Warszawskiego z lat 60. XX wieku. Tym razem słuchający nas w Kornwalii Adrian Thomas nie ukrywa, że jest zaskoczony werdyktem, a swojego faworyta upatrywał w nagraniu Jonathana Plowrighta i Kwartetu Szymanowskiego (u nas miejsce drugie), które jego zdaniem wnosi wiele świeżości w odczytaniu kompozycji.
Wraz z Adrianem Thomasem zwracamy uwagę, że powstało już ponad 12 nagrań "Kwintetu" Zarębskiego. Dzieło zyskuje coraz większe uznanie wśród muzyków, a świadczy o tym m.in. rosnąca liczba nagrań tego utworu – od 2010 roku pojawiło się ich aż pięć. Pozwala to mieć nadzieję, że Kwintet g-moll na stałe zagości w repertuarze najwybitniejszych zespołów z całego świata.
Link do artykułu: http://onpolishmusic.com/2013/02/17/%E2%80%A2-zarebski-piano-quintet-on-pr-trybunal/

Zobacz więcej na temat: dzieje się