Zaglądamy biegaczom w talerze. Co jeść, by lepiej biec?

Ostatnia aktualizacja: 25.05.2017 21:45
Owsianka mogłaby się wydawać nudną propozycją, więc dietetyk sportowy podaje kilka wskazówek na urozmaicenie diety biegacza w sezonie wiosennym i letnim.
Audio
  • Co w sezonie wiosna i lato powinni jeść biegacze? (Biegam, bo lubię/ Tójka)
Dieta biegacza powinna być urozmaicona i zbalansowana
Dieta biegacza powinna być urozmaicona i zbalansowanaFoto: Rasulov / Shutterstock

- Dobrą alternatywą jest kasza jaglana lub komosa ryżowa, będąca cennym źródłem białka. Płatki owsiane natomiast można zastąpić tymi jaglanymi bądź właśnie z komosy ryżowej. Alternatywą dla tradycyjnych śniadań jest również dobrej jakości pieczywo ze źródłem białka, np. z pastą z jajka i awokado albo twarożkiem z małą ilością jogurtu, do których wrzucamy nowalijki - opowiada Urszula Somow.

Kilka godzin po śniadaniu trzeba pamiętać o obiedzie, będącym jednym z najważniejszych posiłków w ciągu dnia. O tym, jak uczynić z niego dobre źródło energii mówimy więcej w nagraniu. Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy.

***

Tytuł audycji: Biegam, bo lubię
Prowadzą: Krzysztof Łoniewski, Paweł Januszewski
Gość: Urszula Somow (dietetyk sportowy)
Data emisji: 25.05.2017
Godzina emisji: 17.24

sm/fbi

 

Czytaj także

Jak regenerować się po długim biegu?

Ostatnia aktualizacja: 11.05.2017 19:35
- Najnowocześniejsze teorie mówią, że nie ma czegoś takiego jak zakwasy – opowiada ortopeda Maciej Tabiszewski.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Najlepsze pomysły przychodzą podczas biegania

Ostatnia aktualizacja: 18.05.2017 18:00
- Wszystkie moje najlepsze pomysły biznesowe i różne rozwiązania, które zastosowałem w swojej pracy, przyszły mi do głowy podczas biegania - zapewnia przedsiębiorca Dariusz Filipowski.
rozwiń zwiń