X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem

Vintage Photo Festival

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2019 20:55
W październiku już 5 jubileuszowa edycja Vintage Photo Festival, który powstał na bazie naszego lokalnego dziedzictwa kulturowego, jakim jest przemysł fotografii analogowej.
Tomasz Gudzowaty Proof
Tomasz Gudzowaty ProofFoto: mat. pras.

W tegorocznym programie festiwalowym zostaną pokazane wystawy światowych i lokalnych twórców w kontekście ustanowionego tematu przewodniego, jakim jest FOTOGRAFICZNE ARCHIWUM. W Polsce zapanowała moda na fotografię archiwalną. Jak podkreśla Marianna Otmianowska, dyrektor Narodowego Archiwum Cyfrowego „Trwa pogoń za śladami przeszłości”. W tegorocznej edycji festiwalu przypatrujemy się bliżej temu trendowi. Nacisk położony będzie na fotografie wernakularne, archiwa prywatne i rodzinne albumy. Choć zainteresowanie fotografią z albumów rodzinnych sięga już do czasów artystów awangardowych, którzy jako pierwsi zaczęli interesować się fotografią użytkową i domową ikonografią, w Polsce dopiero niedawno fotografie rodzinne stały się popularnym materiałem dla historyków sztuki. Pojawiły się pierwsze wystawy im poświęcone, próbujące znaleźć odpowiedź na pytanie o status fotografii archiwalnej wyjętej z kontekstów prywatnych archiwów i obejrzanych z innej perspektywy.

Podczas festiwalu szczególnie przyjrzymy się albumom rodzinnym, które z racji postępującej cyfryzacji i digitalizacji przestają w naszej kulturze istnieć. Coraz rzadziej spotyka się rodziny, które pielęgnują jeszcze tradycje wklejania zdjęć do albumów. Jedna z zaproszonych na festiwal artystek podejmuje tę kwestię w swojej twórczości. Rie Yamada to japońska fotografka, która osiadła w Berlinie. W swoim projekcie pt. „Familie Werden” w zabawny i absurdalny sposób odtwarza fotografie rodzinne, wcielając się w każdego z członków rodziny. Inny sposób na interpretację rodzinnego albumu znalazła Teresa Anniuk-Gulak, przetwarzając w autorski sposób cykl fotografii o swojej zmarłej matce. Albumy rodzinne pojawią się też na wystawie pt. „Eros i Tanatos. Bydgoskie pionierki fotografii zawodowej 1888-1945“, która będzie pokazywana w MOB. Z kolei Marcela Paniak poprowadzi warsztaty przeznaczone dla wszystkich zainteresowanych archiwalną fotografią rodzinną i związanymi z nią aspektami historii, pamięci i tożsamości.

Z fotograficznego archiwum twórcy pochodzą fotografie zmarłego niedawno wybitnego polskiego fotografa Bogdana Konopki. Z kolei z archiwum Tomasza Gudzowatego pochodzi cykl pt. „Proof”, na który składają się pierwotnie uznane za produkty uboczne właściwego procesu Polaroid Type 55.

Zaproszeni twórcy będą również prowadzić liczne warsztaty i plenery fotograficzne w przestrzeni miasta, które umożliwią pokazanie walorów krajobrazowych Bydgoszczy. Zaprosiliśmy m.in. do współpracy światowej sławy artystę, tworzącego murale, o pseudonimie Sepc. Ten kolumbijski twórca wymyślił niezwykły sposób na grę uliczną z fotografią – tworzy murale w negatywie i dopiero gdy zrobimy zdjęcie danej ścianie, możemy odtworzyć zdjęcie w pozytywie w aplikacji mobilnej. Uroczyste odsłonięcie muralu nastąpi tuż przed festiwalem.

mat. pras.

Zobacz więcej na temat: fotografia